Jučer-danas-sutra
NIJE LOŠE ZNATI
Ocjenjivanje kreativnosti
objavljeno: 13. srpnja 2015.

Pogledajmo nekoliko pristupa putem kojih bismo mogli pripraviti teren za ocjenjivanje kreativnosti.

PRIPREMITE TEREN |  Razmislite o tome da rad kojim angažirate učenike pripremi teren za kreativnost. Stvaranjem okruženja za učenike u kojem mogu istražiti svoje kreativne ideje, dok mi objektivno istražimo proces, postavlja teren za promoviranje kreativnog razmišljanja.

Na sličan način možemo angažirati učenike u proces osmišljavanja ideja koji će promovirati kreativno razmišljanje i dopustiti učenicima da istražuju u sigurnom, strukturiranom kontekstu.

DEFINIRAJTE KREATIVNOST |  Možda biste trebali definirati učeničke kriterije uspjeha. Kad je kreativnost u pitanju, ne postoji „jedna veličina koja odgovara svima“, ne postoji jedan točan odgovor.

Ponekad to može jako obeshrabriti učenike naviknute na tu vrstu edukacijske atmosfere.

Dobro je poučiti poučavanju učenika o tome što je kreativnost, kako bi mogla izgledati u raznim kontekstima i kako prepoznati kreativnost u učionici.

Definiranje kreativnosti može prirodno i neprimjetno početi učiteljevim prepoznavanjem i pohvalom kreativnosti kada se dogodi u učionici.

Pohvalite kreativne odgovore. Udovoljite učeničkim pitanjima tipa „što ako“, neka ona služe kao odskočna daska u istragu i nove ideje.

Gradite na postojećim idejama uz pomoć ispitivanja. Pokušajte s učenicima naći višestruka rješenja određenih problema. Ohrabrujte učenike da dijele svoje nove ideje i misli.

Kreativnost nije samo sposobnost stvaranja originalnih ideja, nego i sposobnost oslanjanja na niz različitih izvora da bi se stvorile nove ideje i originalno upotrijebile postojeće. Ohrabrujte učenike da prikupe više izvora povezanih uz ideju ili problem da bi izabrali najbolju ideju ili našli novi način komuniciranja onoga što su naučili putem različitih medija na inovativan način.

PONUDITE PRIMJERE |  Kreativnost se često oslanja na rad koji proizlazi iz mnogih drugih izvora, na spajanje mnogih ideja, sastavljanje stvari na nove načine ili biranje najbolje ideje. Istražite kreativni proces drugih ljudi i načine na koje su spojili ideje u originalan rad.

U umjetnosti, na primjer, možemo učenicima zadati da istraže određene elemente u umjetničkim kompozicijama drugih ljudi i zatim primijeniti isti proces istraživanja na vlastiti rad. Isto vrijedi i za pisanje, dizajniranje i problemsko ili projektno orijentirano učenje.

DEFINIRAJTE OCJENJIVANJE KREATIVNOSTI |  Ključ ocjenjivanja kreativnosti je prepoznavanje da je kreativnost proces, i da taj proces mora biti ocijenjen formativno. Možemo ohrabriti učenike da koriste propisane formate i procese na kreativan način te im dati povratne informacije o originalnosti novih i kreativnih ideja, a u isto vrijeme imati na umu sam kreativni proces putem formativnog procjenjivanja.

Putem te formativne procjene učenicima dajemo priliku da izgrade svoje vještine kreativnog razmišljanja u istraživanju, reviziji, stvaranju novih ideja i pripremanju rada za prezentaciju.

…………………………..

Napomena

  • Autorica teksta Brianne DeFRANG izvorno je glazbeni pedagog u osnovnoj školi u predgrađu Chicaga. Ima više od desetljeća nastavničkog iskustva.

 Izvor: http://educationcloset.com/2015/06/05/assessing-creativity/