Nastava na daljinu
KORISNE PRILAGODBE
Kako se ponašati u virtualnoj učionici
objavljeno: 26. travnja 2020.

Pri prelasku na nastavu na daljinu, osim svladavanja snalaženja u virtualnoj učionici,  učenicima predstoje mnoge prilagodbe. Kao roditelj, možete im pomoći da se lakše prilagode i izbjeći nelagodu i nesporazume tako što ćete ih unaprijed pripremiti.

Slijedi vodič koji će vam pomoći uputiti dijete kako postati uspješan učenik virtualne škole.

A] IZBJEGAVAJ AKRONIME

Dajte mu do znanja da, iako su neki ljudi naviknuti na uporabu akronima poput LOL (Laugh out loud, engl. glasno smijanje) ili TTYL (Talk to you later, engl. čujemo se kasnije), nisu uvijek svi korisnici upoznati sa skraćenicama. Objasnite mu da će, izražavajući se jasno, potpunim riječima i rečenicama, izbjeći konfuziju i nesporazume sa svojim učiteljima i kolegama iz razreda.

B] BUDI KRATAK  

Objasnite da je tijekom rasprave u virtualnoj učionici potrebno davati kratke odgovore i držati se teme. Također, učenici mogu podijeliti svoje mišljenje koristeći se pokazateljima statusa koji se mogu naći u većini virtualnih učionica. Klikom na gumb „Slažem se“ možete izraziti svoje mišljenje jednako kao i upisivanjem poruke u prozor za razgovor.

C] PRISTOJNOST

Pristojnost otvara mnoga vrata u bilo kojem okruženju pa tako i u virtualnoj učionici. Pomozite djetetu da razumije da lijepo ponašanje treba ponijeti i na sastanak na daljinu.

  • Učenici se trebaju predstavljati svojim pravim imenom.
  • Pobrinite se da vaša djeca znaju kako podići svoju „virtualnu ruku“ i čekati da ih se prozove prije nego odgovore na pitanje ili daju komentar.
  • Naučite djecu da i u virtualnoj učionici valja reći „Molim“ i „Hvala“.
  • Podsjetite ih da se prema učiteljima i kolegama trebaju obraćati s poštovanjem, pa i onda kada se ne slažu s njima.
  • Savjetujte im da izbjegavaju pisanje velikim tiskanim slovima jer se to često smatra znakom vikanja.

D] UKLANJANJE OMETAJUĆIH ČIMBENIKA

Prije negoli krene virtualni sat, neka vaša djeca iz okruženja odstrane sve ometače koji bi im mogli odvraćati pozornost tijekom nastave na daljinu. (To je dobar savjet i za roditelje koji rade od kuće.)

  • Udaljite iz sobe zaigrane kućne ljubimce ili bučnu braću i sestre.
  • Smanjite pozadinske zvukove tako da utišate televizijske i radijske prijamnike.
  • Isključite mobitele. (Nema mnogozadaćnosti za vrijeme nastave!)
  • Podsjetite ih da ne uključuju mikrofon osim kada ih učitelji zamole da govore.

E] RANA PRIPREMA

Bitno je da su učenici pripremljeni prije početka nastave. Potrebno je preuzeti zadani program te spojiti i provjeriti uređaje poput mikrofona i videokamere prije nego sat počne. Potrebno je također zatvoriti sve programe i aplikacije prije pokretanja platforme na kojoj je virtualna učionica.

F] FOKUS I PRIJATELJSTVO 

Podsjetite svoju djecu da, iako ih učitelj možda ne može vidjeti, vi očekujete od njih da pozorno prate nastavu. Osigurajte da rade sljedeće:

  • Usredotočuju se na razgovor i aktivnosti u učionici.
  • Vode pisane bilješke o prezentiranim činjenicama i informacijama.
  • Postavljaju relevantna pitanja radi pojašnjenja gradiva ili zadanih zadataka.
  • Ne uključuju se u paralelne razgovorne opcije s kolegama iz razreda dok učitelj govori.

Istovremeno, roditelji ili poučavatelji trebaju priznati da virtualna škola nije samo rad i nimalo igra. Uključivanjem u razredne rasprave, druženje s kolegama i radom na grupnim projektima u virtualnoj učionici, djeca mogu uspostaviti nova prijateljstva i postati dio bliske zajednice učenika na mreži. Ako vaša obitelji ima vremena, potaknite dijete da se uključi i u izvannastavne aktivnosti na mreži.

G] DOBRE NAMJERE

Ohrabrite djecu da čitaju i tumače poruke iz virtualne učionice uz pretpostavku da učitelji i razrednici imaju dobre namjere. Možete im pomoći i u razvoju dobrih internetskih komunikacijskih vještina raspravljajući o nesporazumima i problemima koji se mogu javiti.

  • Objasnite kako, ako ne vide njegov izraz lica, sugovornici ne mogu znati da se šali ili da je ironičan.
  • Predložite djeci da prije slanja poruke provjere jesu li njihove poruke prijateljski usmjerene i napisane s poštovanjem.
  • Objasnite im da ono što izgleda kao kratki ili nagli odgovor kolege iz razreda ili učitelja, vjerojatno ne odražava ljutnju. Osoba je možda samo zauzeta još nečim.
  • Upozorite ih da osjećaj anonimnosti na mreži može odvesti u zlonamjeran ili podrugljiv ton ili u otkrivanje previše osobnih podataka.

Imajte na umu da će možda biti potrebno ponovno proći sve ovdje dane informacije, kao i tijekom učenja na daljinu, osobito ako su vaša djeca mlada, energična ili bučna. Iako se može učiniti da je riječ o prevelikom broju informacija koje valja zapamtiti, mnoga od danih pravila jednostavno su elektroničke inačice tradicionalnih očekivanja u učionici.

U roku od nekoliko tjedana, kako se budu privikavali na nov način komunikacije s učiteljima i razrednim kolegama, ove će smjernice postati nova (druga) priroda vašoj djeci.

■ NAPOMENA ■ autor: Dan REINERSAD: Connections Academy – mreža akreditiranih internetskih škola ■ izvornik: connectionsacademy.com