Nastava na daljinu
IZ PERSPEKTIVE UČITELJA, ALI I RODITELJA
Nastava na daljinu iz perspektive majke i učiteljice
objavljeno: 13. travnja 2020.

Učiteljica sam razredne nastave u produženom boravku, no, i sama imam dvoje djece, kći u 6. razredu osnovne škole i sina u 3. razredu gimnazije, pa ovu situaciju s nastavom na daljinu mogu promatrati iz perspektive učitelja, ali i roditelja.

UZ NASTAVU PUTEM TV-a, UČITELJICE PRILAGOĐAVAJU GRADIVO ZA SVOJE UČENIKE

Iako sam prvi tjedan svojoj kćeri htjela malo pomoći oko organiziranja vremena za učenje, ona me ubrzo uvjerila kako se i sama odlično snalazi. Vjerujem da veliku ulogu u tome ima njezina razrednica koja ih zaista dobro vodi kroz sve ovo, a svi ostali učitelji koji joj predaju zaista su pronašli dobru mjeru između razumne količine gradiva i rokova koje im zadaju.

Što se tiče učenika nižih razreda osnovne škole, da nisam učiteljica, možda bih i sama iz onoga što se čuje i vidi u medijima dobila dojam kako učitelji razredne nastave sada odmaraju, a djecu uče učiteljice s TV-a. No, to zaista nije tako. Učiteljicama na HRT3 se divim za hrabrost i trud, no, osim što ne radimo svi po istim udžbenicima i nismo na istom mjestu s gradivom, još je važnija činjenica da svaka učiteljica ipak najbolje poznaje svoje učenike. Iako svi na kraju godine moramo ostvariti iste nastavne ishode, tempo i način na koji to radimo je uvijek prilagođen učenicima koje imamo ispred sebe pa bilo to uživo ili virtualno. [ … ]

NASTAVA NA DALJINU I PRILAGODBA NOVOM NAČINU RADA

Dobra suradnja i dobra komunikacija s kolegicama, ali i učenicima i njihovim roditeljima ključ je uspjeha ove nastave na daljinu. Kako ta komunikacija ne bi bila jednosmjerna, imamo izravnu i svakodnevnu komunikaciju s našim učenicima, ali i njihovim roditeljima. Putem e-maila uglavnom komuniciramo s roditeljima, a putem aplikacije ZOOM održavamo našim učenicima virtualnu nastavu. Preko te iste aplikacije oni se mogu i međusobno družiti.

S kolegicom redovito pregledavam zadaće naših učenika, analiziram ih, ispravljam njihove radove i vraćam im ispravljene kako bi dobili povratnu informaciju. Pripremanje materijala, prilagođavanje istih ovakvom načinu radu kao i samo pripremanje za nastavu u virtualnim učionicama, u normalnim uvjetima traje par sati dnevno, a sada nerijetko traje skoro čitav dan. Mnogi učitelji koji su do sada s digitalnim alatima bili na “vi” u samo par tjedana postali su pravi stručnjaci za iste. ■ Cijeli članak pročitajte OVDJE

■ IZ DRUGIH MEDIJA  ■ piše Zrinka VEČEK  ■  izvornik: femisfera.com  ■