
U početku sam se jako veselila virtualnoj učionici. Veselili su me novi oblici rada i istraživanje novih aplikacija i platformi kojima se do sada nisam imala vremena koristiti. U raznim učiteljskim skupinama jedni smo druge zasipali informacijama o različitim digitalnim alatima i primjerima o tomu kako smo ih primijenili u radu s učenicima.
Sjedila sam najmanje deset sati za računalom dnevno. Nisam željela ništa propustiti. Željela sam većinu toga isprobati odmah.
S velikim entuzijazmom slala sam zadatke učenicima – u različitim oblicima i na različitim platformama. Iako sam im naglasila kako različiti digitalni izazovi – kvizovi i aplikacije – nisu obvezni, svi su učenici početku sve prihvaćali i radili.
No nakon prva tri tjedna uočila sam kako taj entuzijazam i želja za takvim oblicima zadataka kod nekih učenika polako slabi.
Nakon šest tjedana takve nastave shvatila sam da ovo putovanje kao i svako drugo ima svoje uspone i padove. Shvatila sam i to da moram osvijestiti i naučiti kako motivirati sebe za rad u ovakvim uvjetima.
Nisam željela biti demotivirana učiteljica koja samo odrađuje ono što mora. Ako već želim održati motivaciju učenika i roditelja za suradnjom u ovakvom obliku nastave, sama moram biti visoko motivirana.
KAKO UČITELJ MOŽE RADITI NA SVOJOJ VLASTITOJ MOTIVACIJI?
Sastavila sam svoj popis. Možda nekome pomogne, a može se mijenjati i dopunjavati.
1. ČITAJ I LISTAJ
Pronašla sam svoje stručne knjige koje sam davno pročitala. Počela sam ih listati i ponovno pronalaziti zanimljive ideje kojima bih se mogla u nekom drukčijem obliku koristiti u virtualnoj učionici.
2. SUDJELUJ U NEKOM ZANIMLJIVOM WEBINARU ILI SE PRIKLJUČI NEKOJ OD UČITELJSKIH VIRTUALNIH SKUPINA
Na taj način često pronalazim mnoštvo ideja ili ih ponekad i sama dijelim. Definitivno su susreti s drugim motiviranim učiteljima, pa makar i virtualno, izvrsni za podizanje vlastite motivacije.
3. NAZOVI UČITELJE S KOJIMA RADIŠ
Dobro je razgovarati s kolegama iz svoje škole. Razmijeniti iskustva i ideje. S obzirom na to su vam to bliski ljudi, od njih ćete čuti riječi podrške što će vas motivirati za nastavak ovakvoga rada.
4. BRINI SE ZA SVOJE PSIHIČKO I FIZIČKO ZDRAVLJE
Nakon početne neaktivnosti i pretjerivanja u jelu zbog stresa, promjene načina života i rada u izolaciji, odlučila sam kako bih se trebala vratiti zdravoj prehrani. Počela sam i više vježbati. Odlučila sam uzimati male stanke za vježbanje tijekom svoga rada u virtualnoj učionici. To mi je definitivno vratilo poletnost i lakše sam se vraćala svojim radnim zadatcima.
5. RADI S UČENICIMA NEŠTO U ČEMU UŽIVAŠ
Mislim da nam u ovim uvjetima nitko neće zamjeriti ako neke planove promijenimo, ako dodamo neke sadržaje koji nas vesele. Važno je da taj optimizam i veselje prenesemo i na svoje učenike, ali i na roditelje.
6. SAD JE VRIJEME DA NAUČIŠ NEŠTO VIŠE O SVOJIM UČENICIMA
Kad gledamo u zaslon, često ne vidimo svoje učenike. To nam jako nedostaje. Nedostaju nam njihovi pogledi, njihova neverbalna i međusobna komunikacija. Nedostaju nam zajedničke šale i smijeh. Ono nešto što nas povezuje kao skupinu. Dobro je s vremena na vrijeme zadati zadatak kojim ćemo učenike bolje upoznati. Možete tražiti od njih da vam postave zagonetke u kojima ćete otkrivati njihov najdraži sport. Neka vam pišu o svome vikendu iz snova ili naprave plakat na tu temu. Mogli bi osmisliti, fotografirati, a potom i prezentirati svoju zdravu užinu. Uz samo jedan takav zadatak vaš će razred živnuti, bit će im drago da se zanimate za njih, razvijat će neke nove vještine. A vas će oraspoložiti i motivirati njihovi prekrasni radovi.
To su neki od malih trikova koji su meni pomogli da budem bolje motivirana.
Vi slobodno dopunite ovaj moj popis!
■ autorica: Sanela ŠKEVIN, učiteljica 3.b ■ OŠ Ivana Gundulića, Zagreb ■ Dugogodišnja sam učiteljica u školi u srcu Zagreba. Volim istraživati, poučavati izvan učionice i stalno nešto novo raditi. Vodim skupinu malih istraživača koji svakoga tjedna izvode neke pokuse, pripremam učenike za Lidrano, pišem igrokaze. Obožavam ERASMUS+ i projekte eTwinning. ■