Uvodna priča na početku sata. ♦ Paul je Klee bio švicarski slikar i jedan od pionira apstraktne umjetnosti. Rođen je 1879. godine, a njegovo umjetničko stvaralaštvo obuhvaća različite stilove, uključujući ekspresionizam, kubizam i nadrealizam. Klee je bio član umjetničkog pokreta Bauhaus i nastojao je spojiti umjetnost s teorijom boje i forme.
Jedno je od njegovih najpoznatijih djela Više likova gdje je kombinirao geometrijske oblike i apstraktne linije. Klee se često koristio simbolima i bojom kako bi izrazio svoje osjećaje i ideje. Njegovo slikarstvo često ima poetski karakter, a inspiraciju je crpio iz prirode, glazbe i filozofije.
♦ TEMA: Grad – slikarski rukopis Paula Kleea
Razumjeti Kleeov slikarski rukopis i kako se koristi bojom i oblikom.
Izražavati svoje doživljaje grada likovnim elementima (geometrijski oblici).
Razvijati kreativnost i izražajnost u stvaranju vlastitih likovnih djela.
Analiza kako slikar Klee kombinira apstraktne elemente prikazujući gradsku atmosferu.
♦ Istraživanje gradskih motiva
Potakla sam učenike da promatraju gradsku okolinu. Otišli smo u šetnju i gledali Zagreb iz daljine, fotografirali i razgovarali o neobičnim oblicima zgrada i onoga što vidimo.
Uočili su karakteristične elemente grada kao što su: zgrade, ceste, mostovi, drveće i ljudi.
Apstraktni gradski pejzaž – novi likovni pojam, apstrakcija (ta im je riječ bila iznimno zahtjevna za izgovor).
Motivirala sam učenike da stvaraju vlastiti apstraktni gradski pejzaž koristeći se geometrijskim oblicima od kolaž papira i svijetlim bojama kreda. Naglasila sam da svatko može istraživati kako će izraziti svoj apstraktni prikaz grada potičući ih da budu što maštovitiji.
Kombiniranjem boja postiže se efekt dubine i raznolikost u gradskom pejzažu, a koristili su se i crtom kako bi naglasili noćno nebo iznad grada (grad je uvijek obasjan svjetlošću koja se ponekad reflektira iznad njega kao ples zvijezda).
Koristili su se geometrijskim likovima koji su dodatak u mapi Likovne kulture (Školska knjiga).
Tijekom rada poticala sam učenike pitanjima o tome kako se Klee koristi bojama za stvaranje atmosfere u svojim djelima. Korištenjem perspektive i rasporeda elemenata stvara se dojam prostora gradskog pejzaža.
Likovni jezik: boja, kompozicija boja, različite tehnike rada, prostor, apstrakcija, perspektiva.
Ova nastavna jedinica omogućava učenicima istraživanje svoje likovne sposobnosti, izražavanje vlastitih dojmova grada te istovremeno razumijevanje i primjenu nekih likovnih principa kojima se koristio Paul Klee.
■ Piše: Sandra VUK | učiteljica, izvrsna savjetnica | OŠ Sveta Nedelja ■ RAZREDNA STRANICA | OSOBNA STRANICA ■ LIKOVNA KULTURA ■