Štiti vodu za globalnu slobodu
Osnovna škola Čavle
Čuvanje i iskorištavanje vode
objavljeno: 30. ožujka 2021.

Osnovna škola Čavle

U sklopu rada skupine KMT OŠ Čavle, a vođeni učiteljicom Mirom Reljac, učenici su proveli istraživanje o grobničkim podzemnim vodama te potom, a radi podizanja svijesti o važnosti vode, izradili makete bunara te modela hidroelektrane.

Projekt su predstavljeni svim zainteresiranima u školi i lokalnoj zajednici s pomoću prezentacije te na Festivalu znanosti u Rijeci, na županijskom skupu učitelja tehničke kulture PGŽ-a u Crikvenici i na skupu Primjeri dobre prakse u Sisku.

Projektni rezultati:

Štiti vodu za globalnu slobodu

Projekt grupe KMT-a OŠ Čavle: Čuvanje i iskorištavanje vode

Link za prezentaciju projekta s video prikazima:

https://files.fm/u/nrc3mvgpc

Istraživanje voda ponornica na Grobniku- terenska nastava:

Voda je dragocjena tekućina. Brojnim je eksperimentima dokazano da voda prenosi informacije i da je važno kakvu vodu pijemo.

Čistu vodu možete dobiti iz prirodnih izvora pitke vode. Obilne padaline prvih dana veljače aktivirale su izvore na Grobniku. U donjem dijelu Podkilavca voda izbija iz propusne podloge na više mjesta. Vode se skupljaju te formiraju potok Lužac.

Čuvanje vode – gradnja bunara

Kako se hrvatskim krajevima proteže najveće europsko područje krša (kras), u Hrvatskoj je gradnja bunara mnogo češći objekt za opskrbu vodom, nego u drugim zemljama.
Radionica – izrada bunara :

– služeći se tehničkom dokumentacijom učenici su izradIli maketu bunara od papira i balze. Maketa se može unaprijediti idejama samog učenika.

Kreativnim zamislima učenika, konstruirani su bunari s mehanizmom za podizanje vode, pomoću  konstrukcijskih elemenata za robotiku – programiranje pogona.

Iskorištavanje vode – hidroelektrane

Izrada modela  hidroelektrane:
— učenici su, istražujući princip rada hidroelektrane, sastavili model hidroelektrane od dijelova koji su pronašli u kabinetu za tehničku kulturu.

Postolje je izrađeno od pleksiglasa. Vodilo se računa da voda ne dođe u dodir sa strujom.

Postavljanje vodeničnog kotača iz vježbi za tehničku kulturu poslužio je umjesto turbine.

Na vratilo vodeničnog kotača postavljena je veća remenica.

Kao DC generator iskoristili smo DC elektromotor, tako da smo na njegovo vratilo spojili manju remenicu.

Obje remenice povezali smo remenom.

Na izlaze DC generatora, spojili smo LED diodu.

Voda iz slavine je potekla na vodenični kotač (turbinu), gibanje se prenosilo na rotor generatora i LED dioda je svijetlila.

Uspjeli smo 🙂

Video: https://files.fm/u/ru9qak2me