Štiti vodu za globalnu slobodu
Osnovna škola Ivana Mažuranića, Zagreb
VODA – izvor i nositeljica života
objavljeno: 30. ožujka 2021.

Osnovna škola Ivana Mažuranića, Zagreb

U prvi projektni ciklus bili su uključeni svi učenici od 1. do 8. razreda predvođeni idejom njihove knjižničarke. Predmetna područja razredne nastave okupljena oko integrirane teme voda obuhvatila su sve nastavne predmete, a nastali rezultati vrlo su raznoliki; od literarnih i scenskih, preko istraživanja o vodi i njezinim svojstvima pa do praktičnih aktivnosti i ručnih radova. Integracija teme voda u nastavne predmete pridonijela je raznovrsnošću i širokim spektrom aktivnosti i projektnih rezultata; od inovativnog načina pristupu obrade lektire Voda, V. Nazora, preko stranog jezika i slapova Niagare, već uvriježenih tema predmeta STEM područja kroz istraživanja, pokuse, terensku nastavu, escape room, igraonice, rasprave i sl., pa sve do sviranja na čašama ispunjenim vodom.

Više o rezultatima: http://mala-knjiznica-projekti.simplesite.com/448345933

Izvještaj o prvom ciklusu provedbe projekta

Tijekom prvog obrazovnog razdoblja školske godine 2020./2021. odradili smo prvi ciklus radionica vezanih uz projekt Voda- izvor i nositeljica života.

RAZREDNA NASTAVA:

Prvi razredi su kroz svoje radionice isticali  važnost vode za higijenu i u očuvanju zdravlja. Kroz priče iz serije slikovnica o Mrljeku i Prljeku pričali su o važnosti pranja ruku, kose i održavanju higijene zuba, a svoj doživljaj ovih djela izrazili su kroz crteže. O higijeni su učili i uz pjesmu „Ovako se ruke miju“, a uz pjesmu „Što je voda?“ crtali su vodu u raznim oblicima u kojima ju nalazimo u prirodi. Važnost vode u svakodnevnom životu izrazili su i kroz radionicu „Zdravoljupci“.

Učenici drugih razreda istraživali su plovila na moru uz pomoć enciklopedija koja su kasnije prikazali kroz likovnu radionicu, a prilikom obrade lektire „Pismo iz Zelengrada“ raspravljali su o ekologiji i  o važnosti očuvanja voda u prirodi.

Učenici trećeg razreda temu vode obradili su na razne načine i izradili Divovsku knjigu o vodi koja između ostalog sadrži i slijedeće: Pjesmu o vodi, Priču o vodi, Voda kao stanište, Voda u prehrani, Količina vode na Zemlji, Čuvajmo vodu i još puno zanimljivosti. Da je voda bitna za život dokazali su eksperimentom u kojem su proučavali utjecaj vode na klijanje sjemena i rast biljke te o tome vodili dnevnik.

Eksperiment- Utjecaj vode na klijanje sjemena i rast biljke

Učenici četvrtih razreda imali su zanimljive radionice u kojima su radili pokuse sa vodom, izrađivali crteže i plakate, pisali pjesme i priče te stvarali trodimenzionalne prikaze kruženja vode u  prirodi i modele podvodnog svijeta. Na predmetu glazbene kulture naučili su pjesmu „Teče, teče bistra voda“.

PREDMETNA NASTAVA:

Učenici 5. i 6 razreda na nastavi prirode postavili su i promatrali pano  koji je predstavljao slikoviti prikaz svih voda na Zemlji kroz 10 boca vode od 1L. Učenici su naučili podjelu voda na Plavom planetu te u manjim grupama zaigrali igru Memory kako bi utvrdili svoje znanje o podjeli voda. Zaigrali su i igru spajanja živih bića i njihovih vodenih staništa. Isti su razredi i na nastavi geografije govorili o vodama u prirodi te o tome izrađivali plakate.

Učenici 7. razreda na nastavi biologije izradili su modele živih bića u moru i hranidbenih odnosa u moru. Učenici 8. razreda na biologiji su raspravljali o važnosti vode u tijelu čovjeka te važnosti vode u prehrani sportaša.

Na nastavi fizike u 7. razredima odrađeni su zanimljivi pokusi sa vodom koji dokazuju uzgon, površinsku napetost, gustoću, a u 8. razredima način rada  Vukovarskog vodotornja.

Uz brojne  pokuse na kemiji napravljene su i molekule vode od stiropora, božićnih kuglica i kuglica modela atoma.

Likovna grupa naše škole izradila je vaze, vrčeve i posude za vodu od glinamola.

Učenici 5. razreda na nastavi tehničke kulture izrađivali su modele vodenica, a učenici 7. razreda hidroelektrane.

Nakon nastave učenici 5.-8. razreda mogli su se iskušati u sviranju  na čašama napunjenima vodom u sklopu radionice glazbene kulture „Beethoven u čaši vode“.

Zainteresirani učenici 5.-8. razreda mogli su poslušati zanimljivo predavanje i pogledati prezentaciju o Niagarinim slapovima te sudjelovati u kvizu na engleskom jeziku.

Sve radove učenika iz ovog projekta izložiti ćemo u predvorju škole u sklopu projektnog tjedna prije  samog Dana voda 22.ožujka, ukoliko epidemiološka situacija bude povoljna i radovi u školi kojima se saniraju posljedice potresa gotovi.

U slučaju da će nastava biti na daljinu radove ćemo predstaviti putem virtualne izložbe.

Detaljne opise provedenih aktivnosti i radionica uz slike radova naših učenika možete pronaći na web stranici Male knjižnice naše škole.

http://mala-knjiznica-projekti.simplesite.com/448345933