Iz drugih medija
PRVA SPLITSKA PRIVATNA OSNOVNA ŠKOLA
‘Harfa‘ radi po programu slobodne demokratske škole
objavljeno: 31. ožujka 2021.

U klaustru Sv. Ante na Poljudu odnedavno se povremeno može čuti cvrkut osmero đaka prvaka! U prostorijama toga franjevačkog samostana smjestila se, naime, prva splitska privatna osnovna škola “Harfa”. Osnivač joj je istoimena izdavačka kuća, koja objavljuje literaturu iz područja ranog poticanja emocionalnog i intelektualnog razvoja djece.

Harfu je pokrenula poduzetnica Irena Orlović, inače neurolingvistički terapeut i jedna od glavnih protagonistica Mastercardove kratkih dokumentarnih filmova FIVE, o kojoj smo već pisali, a koja adresira izazove ženskog poduzetništva u različitim dijelovima svijeta i promovira snažnije uključivanje žena u ekonomiju. […]

– Primili smo osmero đaka, iduće godine planiramo isto toliko. Ove godine imali smo četiri mjeseca na gostovanju tri učenice iz Australije, roditelji su podrijetlom Hrvati pa su htjeli da one malo nauče jezik, ali sudjelovale su u nekim aktivnostima i radionicama s nama. Imamo i jednu djevojčicu iz Kanade, njezini mama i tata su tu došli na godišnji odmor, inače nikad prije nisu bili u Hrvatskoj, a kad su vidjeli Split, oduševili su se gradom.

Odlučili su jednu godinu provesti tu, i dalje oboje rade u Kanadi, ali online. Mamin uvjet je samo da kći nauči hrvatski jezik, da upozna našu kulturu, upisala ju je i na vjeronauk da upozna i našu religiju i običaje. I ona sad već pomalo razgovara tu s nama – govori nam Irena. Dodaje kako imaju djece čiji roditelji su iz Tajvana, Francuske, Turske, Rusije… […]

Radit će, kaže, po programu slobodne demokratske škole u suradnji s inicijativom “Škole se bude”, koju je pokrenuo prof. dr. Gerald Hüther, ugledni njemački neuroznanstvenik koji godinama proučava način na koji mozak funkcionira.

Njegova najvažnija teza jest da svako dijete dolazi na svijet s više potencijala nego što mu na kraju ostaje, a škola bi trebala biti mjesto koje će otkriti i potaknuti njegove potencijale.

Kreator svijeta može, po dr. Hütheru, biti samo onaj koji je uspio razviti svoje vlastite mogućnosti, a to se zove razvoj potencijala.

– Smatram da se itekako može postići promjena. Želimo da istraživačko učenje i usvajanje znanja djeci postane strast. Nama je, pak, važno upoznati svako dijete, što ga veseli i pokreće te ga u tome i podržati – kaže Orlović, a krilatica njezine škole jest “Škola za budućnost”.

Pitamo Irenu kako će ipak izbjeći bubanje, na primjer, tablice množenja, a ona pokazuje drvenu didaktičku igru koja je nalik na “čovječe, ne ljuti se”. […] Cijeli tekst pročitajte OVDJE.

■   IZ DRUGIH MEDIJA ■   slobodnadalmacija.hr  ■