Učiteljica sam u maloj područnoj školi, u trokombinaciji 1., 2. i 3. razreda. Rad u trokombinaciji je izazov koji je u proljeće dobio novu dimenziju – rad na daljinu. Zahvaljujući našem općinskom načelniku koji već tri generacije učenika daruje tabletima, bili smo u prednosti nad školama koje nemaju tu sreću da već posjeduju tablete i da su ih koristili na nastavi.
Već nekoliko godina obilježavamo Dane medijske pismenosti pa smo odlučili ne prekidati tradiciju samo zato što nismo u klupama. Odradili smo niz aktivnosti kroz nekoliko predmeta: u sklopu Likovne kulture učenici su se virtualno prošetali i istražili jedan od najmlađih muzeja u Hrvatskoj – Muzej triljskog kraja koji prikuplja, istražuje, čuva i dokumentira kulturnu baštinu s područja Trilja prezentiranu kroz Arheološku, Etnografsku, Kulturno povijesnu i Numizmatičku zbirku. Učenici su razgledali eksponate i zabilježili najzanimljivije te su povezali neke od aspekata izložaka s iskustvom iz svakodnevnog života i svoje okoline. Trećaši su ponovili svoje znanje o županiji i povijesti županije.
Na satu Glazbene kulture su uz pomoć IKT alata stvarali/improvizirali melodijske i ritamske cjeline po uzoru na zavičajnu glazbu u Chrome music labu.
U sklopu nastave Hrvatskog jezika obilježili su Svjetski dan kazališta i Svjetski dan lutkarstva virtualnom šetnjom kroz Hrvatsko narodno kazalište u Splitu te su pogledali lutkarsku predstavu Kazališta lutaka Zadar.
Sat razrednika i Izvannastavne aktivnosti u siječnju smo posvetili medijskoj pismenosti analizom medijskih sadržaja putem koje su djeca naučila razlikovati medijske informacije, istinite od lažnih medijskih sadržaja, važnost pouzdanosti izvora. Djeca su naučila važnost pravilne i sigurne online komunikacije te važnosti zaštite podataka, a u travnju smo, u sklopu Dana medijske pismenosti, kroz Izvannastavne aktivnosti izradili naše avatare – naše virtualne likove . Učenici su stekli nove digitalne kompetencije služeći se alatom za izradu avatara te postavljajući ih na virtualnu razrednu oglasnu ploču.
Korištenje digitalnih alata u nastavi ukazuje na brojne mogućnosti razvijanja kreativnosti učenika i utjecanje na razvoj njihove inovativnosti što su moji učenici odlično dokazali. Ovakav rad ih izuzetno veseli a rezultatima su bili jako ponosni.
■ Piše: Perica ŠUTIĆ, učiteljica ■ OŠ Gradac, PŠ Brist ■