Iz školskog svijeta
OŠ ŠIME BUDINIĆA, ZADAR
Naš zavičaj u prošlosti
objavljeno: 21. ožujka 2022.

Učenici 3.f razreda Osnovne škole Šime Budinića iz Zadra uključili su se u projektni tjedan. Da bismo što više naučili o prošlosti našeg mjesta, istraživali smo i učili u sklopu projekta NAŠ ZAVIČAJ U PROŠLOSTI. Projekt je trajao jedan tjedan.

S ovom temom povezali su i sadržaje drugih nastavnih predmeta.

♦♦ HRVATSKI JEZIK:

Pričam ti priču: ZABORAVLJENI ZADAR – NEISPRIČANE PRIČE

Čitanje priča, mitova i legenda našega grada i zavičaja, podrijetlo imena grada i njegovih dijelova, Zadar tijekom povijesti (učenici su za ovaj sat trebali razgovarati sa starijima, bakama i djedovima, o povijesti grada, o zanimljivim pričama koje su se prenosile usmenom predajom…).

Pridjevi: Učenici su dobili fotografiju crkve sv. Krševana, jednoga od četiriju zaštitnika grada, i njezin opis u kojem su trebali podcrtati pridjeve.

♦♦ MATEMATIKA:

Izvođenje više računskih radnja, računamo…

Pomnoži stoljeće u kojem je podignuta crkva sv. Donata s brojem godina trajanja Hrvatsko-mletačkog rata za Zadar.

Zbroj brojeva 40, 20 i 6 pomnoži sa stoljećem u kojemu Zadar postaje glavni grad Dalmacije.

Izračunaj koliko je trajala francuska vlast u Zadru i dobiveni broj pomnoži sa zbrojem brojeva 50 i 8.

♦♦ GLAZBENA KULTURA:

Slušanje i upoznavanje glazbe, Izražavanje glazbom i uz glazbu – tradicijske pjesme

Upoznavanje s tradicijskim pjesmama i plesovima zadarskoga kraja (zaleđe-otoci), uspoređivanje, uočavanje sličnosti i razlika

Slušanje:  Đani Maršan, Zadar je u srcu mom; Tomislav Ivčić, Kalelarga

Tradicijski ples: Zadarski tanac

♦♦ PRIRODA I DRUŠTVO:

U Narodnome muzeju Zadar – izvanučionička nastava

Posjetili smo Etnološki odjel Narodnog muzeja Zadar i upoznali se s tradicijskom, seoskom kulturom sjeverne Dalmacije (nošnje, rukotvorine, nakit…).

Posjetili smo Kneževu palaču i pogledali izložbu Šest salonskih priča koje govore o razdobljima Zadra.

Turistički obilazak središta grada – naši mali vodiči (Učenici su dobili zadatak naučiti nekoliko važnih podataka o jednome kulturno-povijesnom spomeniku koji su predstavili ostalim učenicima pri obilasku tog spomenika.)

♦♦ LIKOVNA KULTURA:

Ritam i simetrija (ornament, narodni ukras, simetrija)

MOTIV: vizualni – MOTIV S NARODNE NOŠNJE NAŠEGA KRAJA

LIKOVNI PROBLEMI: ritam, ornament, simetrija, narodni ukras

LIKOVNO-TEHNIČKA SREDSTVA: flomasteri, kolažni papir

♦♦ TJELESNA I ZDRAVSTVENA KULTURA:

 Škrinja zaboravljenih igara

Učenici su se okušati u igrama koje su obilježile djetinjstvo njihovih mama, tata te baka i djedova: skakanje u vrećama, nošenje jaja u žlici, igre špekulama, gumi-gumi…

♦♦ SAT RAZREDNIKA I IZVANNASTAVNE AKTIVNOSTI:

Pečemo domaće fritule

Kraj projekta obilježili smo uz tople i ukusne fritule, tradicijsku slasticu našeg zavičaja.

■ Piše: Mira Šarić, učiteljica razredne nastave | OŠ Šime Budinića, Zadar | Trudim se učenicima pripremiti nastavu na zanimljiv način u kojoj uživaju oni, a i ja. Izrazito se vesele takvu načinu rada, u njemu su nastavni sadržaji integrirani svim nastavnim predmetima, što im omogućava lakše, brže i učinkovitije usvajanje sadržaja ■