Učenici 3.f razreda Osnovne škole Šime Budinića iz Zadra uključili su se u projektni tjedan. Da bismo što više naučili o prošlosti našeg mjesta, istraživali smo i učili u sklopu projekta NAŠ ZAVIČAJ U PROŠLOSTI. Projekt je trajao jedan tjedan.
S ovom temom povezali su i sadržaje drugih nastavnih predmeta.
♦♦ HRVATSKI JEZIK:
Pričam ti priču: ZABORAVLJENI ZADAR – NEISPRIČANE PRIČE
Čitanje priča, mitova i legenda našega grada i zavičaja, podrijetlo imena grada i njegovih dijelova, Zadar tijekom povijesti (učenici su za ovaj sat trebali razgovarati sa starijima, bakama i djedovima, o povijesti grada, o zanimljivim pričama koje su se prenosile usmenom predajom…).
Pridjevi: Učenici su dobili fotografiju crkve sv. Krševana, jednoga od četiriju zaštitnika grada, i njezin opis u kojem su trebali podcrtati pridjeve.
♦♦ MATEMATIKA:
Izvođenje više računskih radnja, računamo…
Pomnoži stoljeće u kojem je podignuta crkva sv. Donata s brojem godina trajanja Hrvatsko-mletačkog rata za Zadar.
Zbroj brojeva 40, 20 i 6 pomnoži sa stoljećem u kojemu Zadar postaje glavni grad Dalmacije.
Izračunaj koliko je trajala francuska vlast u Zadru i dobiveni broj pomnoži sa zbrojem brojeva 50 i 8.
♦♦ GLAZBENA KULTURA:
Slušanje i upoznavanje glazbe, Izražavanje glazbom i uz glazbu – tradicijske pjesme
Upoznavanje s tradicijskim pjesmama i plesovima zadarskoga kraja (zaleđe-otoci), uspoređivanje, uočavanje sličnosti i razlika
Slušanje: Đani Maršan, Zadar je u srcu mom; Tomislav Ivčić, Kalelarga
Tradicijski ples: Zadarski tanac
♦♦ PRIRODA I DRUŠTVO:
U Narodnome muzeju Zadar – izvanučionička nastava
Posjetili smo Etnološki odjel Narodnog muzeja Zadar i upoznali se s tradicijskom, seoskom kulturom sjeverne Dalmacije (nošnje, rukotvorine, nakit…).
Posjetili smo Kneževu palaču i pogledali izložbu Šest salonskih priča koje govore o razdobljima Zadra.
Turistički obilazak središta grada – naši mali vodiči (Učenici su dobili zadatak naučiti nekoliko važnih podataka o jednome kulturno-povijesnom spomeniku koji su predstavili ostalim učenicima pri obilasku tog spomenika.)
♦♦ LIKOVNA KULTURA:
Ritam i simetrija (ornament, narodni ukras, simetrija)
MOTIV: vizualni – MOTIV S NARODNE NOŠNJE NAŠEGA KRAJA
LIKOVNI PROBLEMI: ritam, ornament, simetrija, narodni ukras
LIKOVNO-TEHNIČKA SREDSTVA: flomasteri, kolažni papir
♦♦ TJELESNA I ZDRAVSTVENA KULTURA:
Škrinja zaboravljenih igara
Učenici su se okušati u igrama koje su obilježile djetinjstvo njihovih mama, tata te baka i djedova: skakanje u vrećama, nošenje jaja u žlici, igre špekulama, gumi-gumi…
♦♦ SAT RAZREDNIKA I IZVANNASTAVNE AKTIVNOSTI:
Pečemo domaće fritule
Kraj projekta obilježili smo uz tople i ukusne fritule, tradicijsku slasticu našeg zavičaja.
■ Piše: Mira Šarić, učiteljica razredne nastave | OŠ Šime Budinića, Zadar | Trudim se učenicima pripremiti nastavu na zanimljiv način u kojoj uživaju oni, a i ja. Izrazito se vesele takvu načinu rada, u njemu su nastavni sadržaji integrirani svim nastavnim predmetima, što im omogućava lakše, brže i učinkovitije usvajanje sadržaja ■