Iz školskog svijeta
GIMNAZIJA VUKOVAR ■ INDUSTRIJSKA STROJARSKA ŠKOLA, ZAGREB
Online susret nastavnika i roditelja o online nastavi
objavljeno: 6. listopada 2020.

Unatoč novim okolnostima uzrokovanih epidemijom bolesti COVID-19, Agencija za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih nastavlja s provedbom aktivnosti usmjerenih na promociju cjeloživotnog učenja.

Ovogodišnji, 14. Tjedan cjeloživotnog učenja, održan je od 21. rujna do 5. listopada 2020. godine. Cjeloživotno obrazovanje treba biti ključan čimbenik 21. stoljeća kako bi se promicala kultura učenja te potaknula osobna motivacija. Stoga su profesori Sanja PAVLOVIĆ ŠIJANOVIĆ i Davor ŠIJANOVIĆ iz Gimnazije Vukovar zajedno sa strukovnom nastavnicom Kristinkom LEMAIĆ iz Industrijske strojarske škole, Zagreb organizirali događanje pod nazivom “Online susret nastavnika i roditelja – Govorimo o online nastavi”. Nastava na daljinu novi je oblik nastave za učenike, roditelje i nastavnike.  Sa svakodnevnim izazovima suočavaju se svi dionici odgojno-obrazovnog procesa.

O tome koliko je takva nastava uspješno zamijenila učionice te koje su pozitivne i negativne strane s kojima su se suočili roditelji, učenici i nastavnici, razgovarali smo 30. rujna 2020. godine s tridesetak roditelja i nastavnika koji su se odazvali pozivu na sastanak putem Zoom aplikacije objavljenom na mrežnoj stranici Tjedna cjeloživotnog učenja.

Roditelji i nastavnici su tijekom druženje neformalnog tipa razgovarali i iznijeli primjere dobrih metoda i strategija primijenjenih tijekom nastave na daljinu te su se složili da su kvalitetne povratne informacije nastavnika velika pomoć učenicima u savladavanju nastavnih sadržaja kao i video lekcije u kojima je sadržaj objašnjen.

Roditelji su bili vrlo zadovoljni pojedinim nastavnicima čije su upute za rješavanje zadataka bile potpuno jasne, bez imalo upitnosti ili prostora za dvosmisleno tumačenje.

Nastavnici i roditelji zaključili su da kada učenici ne sjede pred vama u realnom vremenu, nemate mogućnosti pružiti im dodatno objašnjenje o uputama u zadatku ako su upute neprecizne.

Roditelji su ukazali na poteškoće s kojima su se njihova djeca susretala u provođenju nastave na daljinu te su istaknuli gubitak motivacije učenika ako je količina zadaća prevelika kao i probleme s mrežnom povezanošću i otežanost kvalitetnog rada ako je u domaćinstvu više učenika koji koriste jedno računalo.

Roditelji su se izjasnili da je nastava na daljinu poboljšala digitalne kompetencije nastavnika i učenika, ali i njih roditelja jer je dijelu roditelja donedavno bilo nezamislivo služiti se raznim digitalnim alatima i aplikacijama i na taj način sudjelovati u roditeljskim sastancima. Veći dio roditelja složio se da je nastava na daljinu bila važan dio održavanja strukture dana, no neki od roditelja, mahom roditelji djece osnovnoškolske dobi, naglasili su da nisu bili zadovoljni načinom na koji su njihova djeca sudjelovala u nastavi na daljinu te da je takva nastava zahtijevala veliki angažman samih roditelja. Roditelji su pohvalili formativno praćenje učenika u e-Dnevniku i smatraju da bi se takav primjer dobre prakse trebao održati i u nastavi u fizičkom obliku.

Generalni zaključak ovog neformalnog online susreta bio je da nikakva digitalna tehnologija ne može zamijeniti živog poučavatelja te da se svi zajedno nadamo povoljnom razvoju epidemiološke situacije kako bi učenici i nastavnici ostali u školama do kraja nastavne godine.