Iz školskog svijeta
OŠ IVANA GUNDULIĆA, ZAGREB
Pop Art ili nešto razigrano za ponovni početak
objavljeno: 25. svibnja 2020.

Prvi sat likovnoga nakon dugo vremena… Održavala sam nastavu likovne kulture svakoga tjedna u virtualnoj učionici, ali to je drukčije od likovnoga uživo.  Želim nešto optimistično, žarkih boja, lepršavo, jednostavno, a opet učinkovito.

Veselim se povratku u školu u pravu učionicu – svojim đacima. Sve sam isplanirala, osmislila, napisala – osim likovnoga.  Željela sam danu koji bi mogao proteći uobičajeno dodati malo neuobičajenoga.

Iz ormara sam izvukla majicu s koje je vrištala slika u stilu Pop Arta… To je to! Iznad glave mi je zasvijetlila žaruljica baš kao u crtiću. Volim takve trenutke kad inspiraciju za nastavu pronalazim u ormaru, u kuhinji, u tramvaju. Takve su ideje obično najzanimljivije. Iskra se zapali u mom srcu i mojoj glavi i to učenici osjete. Tada u školi nastupam s mnogo strasti i ushićenja i takva mi je nastava najdraža.

Učenici me tada obično slušaju gotovo ne trepćući, a njihovi su radovi nakon toga fantastični. Odmah odlazim do računala i tražim informacije o umjetnicima i njihovim radovima iz toga razdoblja.

Ponovit ćemo osnovne i izvedene boje i komplementarni kontrast otkrivajući ljepotu u jednostavnosti toga pravca u likovnoj umjetnosti.  Ponovno se uživo vraćamo krasnome eTwinning projektu U svijetu likovnih umjetnika koji su pokrenule kolumnistica Školskoga portala Sandra VUK i Nevenka DIMAČ.

 Djeca vole zanimljive priče o zanimljivim umjetnicima, a Pop Art jako je zanimljiv. I blizak.

Njegov najpoznatiji predstavnik Andy WARHOL definirao ga je kao umjetnost za svakoga, jer se bavi svakodnevnim ljudima i predmetima – svime onime što su njihovi prethodnici ignorirali. 

Taj stil jarkih boja, odvažnih printova i motiva preživio je do danas te je i dalje, kako mu i samo ime kaže, najpopularniji oblik umjetnosti među ‘pukom’ zbog kojega je i nastao.

Umjetnici, svaki na svoj način, nastoje uključiti publiku u aktivno sudjelovanje u promatranju i stvaranju umjetnosti. Prvi takav pristup, tražeći inspiraciju iz neposredne okoline, bio je orijentiran oko vrijednosti masovne potrošačke kulture, s ciljem ukidanja granica između visoke i popularne umjetnosti.

Želim da se moji učenici zanimaju za umjetnost i stvaraju umjetnost. Svakodnevno. Želim da se igraju, otkrivaju i stvaraju. Danas je dan za Pop Art.

■  autorica: Sanela ŠKEVIN, učiteljica 3.b ■  OŠ Ivana Gundulića, Zagreb ■  Dugogodišnja sam učiteljica u školi u srcu Zagreba. Volim istraživati, poučavati izvan učionice i stalno nešto novo raditi. Vodim skupinu malih istraživača koji svakoga tjedna izvode neke pokuse, pripremam učenike za Lidrano, pišem igrokaze. Obožavam ERASMUS+ i projekte eTwinning. ■