Iz školskog svijeta
OSNOVNA ŠKOLA VOĆIN
Rad s darovitim učenicima i razvoj njihovih potencijala
objavljeno: 2. studenoga 2021.

Osnovna škola Voćin iz Voćina, zajedno s partnerima Osnovnom školom Josipa Kozarca iz Slatine te Sveučilištem u Pečuhu, 1. rujna 2020. godine počela je s provedbom programa prekogranične suradnje Interreg (Interreg V-A Programa suradnje Mađarska -Hrvatska 2014. – 2020.) pod nazivom „Joint elaboration and implementation of a primary school talent management and personality development program“, skraćeno TaMPeD.  Projekt je vrijedan 233 336,60 €, a iznos od 198 336,10 € sufinancira Europski fond za regionalni razvoj.

Cilj je projekta zajednička razrada programa koji je usmjeren na rad s darovitim učenicima i razvoj njihovih potencijala radeći na promicanju fleksibilnih putova učenja te profesionalnom usmjeravanju darovitih učenika.

Trajanje projekta predviđeno je od 1. rujna 2020. do 30. travnja 2022. godine, a projektom će škole s obje strane granice, hrvatske i mađarske, raditi na usavršavanju zajedničke metodologije te razradi programa za rad s darovitim učenicima, kao i unaprjeđivanju dosadašnje metodologije i opreme.

Budući da je prošle godine bila nepovoljna epidemiološka situacija, prva je zajednička aktivnost provedena projektom za sve tri škole bila posjet kampu u Posjetiteljskom centru „Dravska priča“, u Noskovačkoj Dubravi. U kampu je ukupno bilo 26 djece, a aktivnosti su trajale tri dana. Cilj je kampa bio da se učenici iz različitih škola međusobno upoznaju te da zajednički provode aktivnosti iz područja koja su predviđena projektom. Neka su od područja: sport, umjetnost, biologija, matematika, kemija, robotika te strani jezici.

Prvi je dan učeničkog kampa bio posvećen biologiji i kemiji te sportskim aktivnostima. Nastavnice Brankica Safin (OŠ J. Kozarca) i Martina Vukičević (OŠ Voćin) pripremile su razne aktivnosti. Učenici su naučili što je to determinacija biljaka te su proučavali stabla koja se nalaze u perivoju „Dravske priče“. Za svako su stablo pronašli latinski naziv i njegova glavna obilježja, a osim toga naši su učenici učili goste iz Mađarske hrvatske nazive stabala, a oni nas mađarske. Učenici su analizirali vodu, zrak i tlo. Proučavali su temperaturu zraka, prekrivenost oblacima, temperaturu tla i što je bilo najzanimljivije – mikroskopirali su vodu. Osim toga, nastavnica Svjetlana Đorđević pokazala je učenicima kako izmjeriti visinu i opseg stabla.

Nakon zanimljivih radionica prvog dana drugi je dan bio posvećen kreativnom izražavanju. Uz pomoć nastavnice Dražene Vujanović učenici su pisali strašne priče na engleskom jeziku. Uz nastavnika su Baltića naučili kako improvizirati razne situacije samo pantomimom. Poslije usmenog i pisanog izražavanja učenici su uzeli kistove u ruke i slikali uz glazbu.

Treći je dan prošao u evaluaciji i sumiranju svega što su učenici radili prethodnih dana. Učenicima je pokazano kako mogu napraviti svoj e-portfolio i spremiti sve materijale s kampa na jedno mjesto.

Izrazito smo ponosni na sve učenike koji su sudjelovali u aktivnostima i pokazali kako mala škola iz ruralne sredine, kao što je Osnovna škola Voćin, itekako ima potrebne resurse te, sudeći po rezultatima, jasnu viziju o budućnosti. Različite su aktivnosti nudile mogućnost da učenici pokažu svoje sposobnosti, ali su ujedno i služile za motivaciju, proširivanje vidika, unaprjeđenje socijalnih vještina i prikazivanje zabavnije strane učenja.

Nastavnici su uložili izniman trud i u suradnji s OŠ Josipa Kozarca iz Slatine proveli sve planirane aktivnosti te kao sudomaćini pružili gostima iz Mađarske nezaboravan boravak u našem kraju.  Nadamo se istim pozitivnim iskustvima sljedeće godine kad radi istog razloga gostujemo u Mađarskoj.

■  Piše: Dajana Alinčić, knjižničarka | Osnovna škola Voćin ■