Potreban pribor
- papir s okvirićima u koje se upisuju zadatci i rezultati (preuzmi listić tablica)
- kartice sa zadatcima – sastavlja ih učitelj/učiteljica u skladu s trenutačnim nastavnim sadržajem i s razredom u kojem poučava
Neka igra počne!
Klupe sam posložila u kružni oblik tako da dodavanje zadataka bude lakše. Imam 25 učenika pa sam pripremila 25 zadataka, svakome po jedan.
Svaki učenik dobiva papir s 25 okvirića u kojima će rješavati 25 zadataka. Okviri su označeni brojevima od 1 do 25.
Numerirane su i kartice sa zadatcima.
Učenicima podijelim kartice sa zadatcima i dajem upute:
„Pogledaj broj na kartici. To je broj zadatka. Rješenje tog zadatka upisuješ u okvir s pripadajućim brojem. Ako si dobio zadatak broj 8, rješenje upiši u okvirić s oznakom 8. Možeš odmah napisati samo rješenje i pričekati da drugi dovrše ili pak prepiši zadatak pa malo razmisli prije nego upišeš rješenje.”
Time ostavljam malo više vremena učenicima kojima je to potrebno. Mjerim vrijeme, 30-ak sekundi po zadatku.
Kad je vrijeme za izmjenu zadataka, kažem: „Šalji dalje!”
Učenici tada svoj zadatak šalju kolegi koji sjedi s desne strane, a uzimaju novi zadatak od učenika s lijeve strane. Opet gledamo broj na kartici i pazimo da odgovor upisujemo u okvirić predviđen za taj zadatak. Tako radimo sve dok se ne napravi puni krug i dok svaki učenik ne riješi sve zadatke.
Na kraju ostavim još nekoliko minuta onima kojima je to potrebno da dovrše zadatke.
Završetak:
Sada šaljemo listić s rješenjima za jedno mjesto udesno i zajedno provjeravamo točnost rješenja.
Varijacije:
- Na karticama mogu biti i zadatci iz prirode, kratka kviz-pitanja.
- Zadatke možemo postaviti na jedan stol ili ih sakriti po učionici i time potaknuti učenike da šeću po razredu u potrazi za zadatcima. Tad je cijela igra još veselija i zabavnija.
………………
Pripremila:
Božidarka HRVAČIĆ, učiteljica razredne nastave | OŠ Gustava Krkleca, Zagreb
…..
Nakon deset godina rada u vrtiću odlučila sam malo odrasti i poći u školu. Sad radim u produženom boravku u OŠ Gustava Krkleca u Zagrebu. Svoj rad temeljim na kreativnom pristupu učenju, a omiljena mi je izreka ona Alberta Einstena: „Mašta je mnogo važnija od znanja. Može se sve znati, ali ništa ne napraviti, dok se s malo mašte može napraviti sve.”