Iz školskog svijeta
■ OŠ FRAN KONCELAK, DRNJE ■
Tri učiteljice na trima tečajevima u Firenzi
objavljeno: 11. svibnja 2023.

U organizaciji Europass Teacher Academyje učiteljice Martina Hrastić Farkaš, Andrea Pandurić te školska knjižničarka Stjepana Kadić iz OŠ Fran Koncelak Drnje pohađale su tijekom travnja 2023. tri različita tečaja. Sudjelovanje im je omogućila Erasmus+ akreditacija koju škola ima do 2027. godine.

■  Učiteljica hrvatskoga jezika Martina Hrastić Farkaš sudjelovala je na edukaciji pod nazivom 4 C’s: Creativity, Critical Thinking, Communication and Collaboration. Ukupno je sudjelovalo devet polaznika iz Njemačke, Švedske, Slovenije, Portugala, Španjolske, Grčke i Hrvatske. Tema tečaja bile su četiri važne vještine koje omogućavaju unaprjeđenje suradnje s učenicima, roditeljima i svim ostalima s kojima se učitelji susreću u odgojno-obrazovnom procesu. Četiri su važne vještine: kreativnost, suradnja, kritičko razmišljanje i komunikacija. Ishodi učenja, koji su se poticali ovim tečajem, jesu: steći jasno razumijevanje kreativnog procesa praktičnom primjenom, razmišljati kritički i izvući maksimum iz današnje preopterećenosti informacijama; iskusiti učinkovitije komunikacijske sposobnosti i tehnike; proširiti mogućnosti suradnje u razredu i poticati ih u svim aspektima školske zajednice; doživjeti istinsko međunarodno iskustvo izgradnje tima.

„Sve aktivnosti, koje smo provodili, bile su interaktivnog karaktera – od sudjelovanja u otvorenim diskusijama, radovima u skupini ili paru do istraživačkog rada u centru Firence. Takav način rada omogućio je dublje povezivanje grupe, dijeljenje osobnih iskustava te zajedničko promišljanje o mogućim rješenjima određenih problema“, kaže M. Hrastić Farkaš.

■  Učiteljica njemačkog jezika Andrea Pandurić pohađala je tečaj Successful strategies for teaching students with special needs in every classroom. „Na tečaju smo se upoznali s različitim oblicima teškoća koje učenici mogu imati (ADHD, disleksija, disgrafija i sl.), kao i metodama i strategijama koje se mogu upotrijebiti na nastavi kako bi se učenicima pomoglo da budu uspješni unatoč svojim teškoćama. Sudjelovalo je 12 učitelja iz sedam različitih zemalja. Razgovor i razmjena iskustava s kolegama iz Španjolske, Švedske, Belgije, Njemačke, Slovenije i Slovačke dodatno su obogatili moja iskustva. Kući sam se vratila puna novih ideja koje ću uskoro probati implementirati u nastavni proces”, objašnjava Andrea.

■ ,,Sudjelovala sam na tečaju Resilience and well-being strengths for teachers koji su pohađali i nastavnici iz Slovačke, Grčke, Poljske, Finske, Litve, Španjolske te Nizozemske. Pozitivna psihologija, važnost dobrobiti, otpornosti, fleksibilnosti, ranjivosti, povezanosti, zahvalnosti, suosjećanja, prihvaćanja i opraštanja samo su neke od tema kojih se dotaknula voditeljica radionice Alessia Di Bari.

Na tečaju, u kojem sam sudjelovala, cilj je razgovora i vježbi bio ojačati našu mentalnu snagu. Razgovarajući o predizpozicjiama koje pojedincima omogućavaju da se bolje nose u kriznim situacijama, i o onima kojima je to znatno teže, dobili smo smjernice za tzv. Permu (Positive emotions, Engagement, Relationships, Meaning and Achievement) na kojoj treba marljivo i učestalo raditi. Život se događa, a na nama je kako ćemo njime broditi.“

Zahvaljujući ovom obliku stručnog usavršavanja, naučile smo kako unaprijediti svoj nastavni proces, ali i suradnju s kolegama, roditeljima i ostalim sudionicima odgojno-obrazovnog procesa.

■  Napisala: Stjepana Kadić, prof., školska knjižničarka | OŠ Fran Koncelak Drnje ■