Iz školskog svijeta
■ OŠ FRAN KONCELAK DRNJE ■
Učiteljice na usavršavanju u Dublinu
objavljeno: 24. studenoga 2023.

U sklopu Erasmus+KA1 projekta i organizacije Europass Teacher Academyje Sonja Kalanj, Nikolina Ritoša i Vedrana Pintarić Vetma, učiteljice Osnovne škole Fran Koncelak – Drnje, sudjelovale su na međunarodnoj edukaciji za učitelje u Dublinu, u Irskoj. Pohađale su tri različita tečaja, koji su se održali u studenome 2023., na kojima su saznale pregršt novih ideja za unapređenje nastave, ali i podijelile svoja iskustva s učiteljima iz cijele Europe.

■ Učiteljica hrvatskoga jezika Vedrana PINTARIĆ VETMA sudjelovala je na edukaciji Classroom managemet solutions for teachers: New methodologies, effective motivation, cooperation an evaluation strategies. Zajedno s kolegama iz Poljske, Španjolske, Portugala i Hrvatske upoznala je nove metode poučavanja i vrednovanja koje će podijeliti s kolegama u školi.

Tema tečaja bile su inovativne tehnike poučavanja, stvaranje pozitivne i suradničke atmosfere u razredu te poticanje motivacije i istraživačkog rada kod učenika. Završetkom tečaja ostvaren je zadani ishod – učinkovito upravljanje razredom davanjem jasnih uputa za provedbu različitih oblika rada s ciljem povećanja motivacije i suradnje učenika.

„Sudjelovanjem u tečaju naučila sam primjenjive metode rada pri obradi jezičnih i književnih sadržaja, ali i različite tehnike za motiviranje učenika. Tečaj se sastojao od interaktivnih radionica temeljenih na suradničkom učenju, a stečeno znanje i mogućnost razmjene iskustava s kolegama koristit će mi u budućem radu.“, istaknula je Vedrana P. Vetma.

■ Sonja KALANJ, učiteljica geografije, sudjelovala je na edukaciji Teaching for a Sustainable World: Climate Change and Global Citizenship. Pod vodstvom predavačice Fione O’Neill zajedno s kolegama iz Njemačke, Francuske i Finske upoznala je nove metode poučavanja i vrednovanja koje će podijeliti s kolegama u školi. Ovaj tečaj pruža sveobuhvatnu svjetsku perspektivu o održivom razvoju, globalnoj nepravdi, ekološkim otiscima i međusobnom odnosu koji svi dijelimo kada je riječ o borbi protiv klimatskih promjena. Svaki su dan istraživali temeljne uzroke suvremenih globalnih izazova.

Pohađanjem je tečaja ostvaren zadani ishod edukacije – integriranje obrazovanja učenicima o klimatskim promjenama i globalnom građanstvu holističkim pristupom te vođenje djelotvornih projekata koji će ostvariti održive rezultate.

■ Učiteljica informatike Nikolina RITOŠA sudjelovala je na edukaciji Digital Game-Based Learning and Augmented Reality for Schools. Pod vodstvom predavača Tomasza Laskowskog zajedno s kolegama iz Belgije, Grčke i Srbije upoznala je što je učenje temeljeno na igri i kako ga pouzdano implementirati u razrede. Naučila je kako pronaći najbolje alate za uporabu proširene stvarnosti u svojoj školi, prepoznavanje rizika i prednosti implementacije digitalnih igara u razrede. UZ to, izrađivali su planove temeljene na digitalnim igrama i proširenoj stvarnosti. Za kraj su istražili strategije ocjenjivanja za učenje temeljeno na igrama i aktivnostima proširene stvarnosti.

Cilj je ove edukacije bio pokazati da učenici igrama i komunikacijom unutar različitih oblika stvarnosti mogu nesvjesno učiti. Igre i tehnologija predstavljaju savršeno okružje za olakšavanje tijekom istraživanja. Imaju snažan utjecaj na sposobnost da učenici radeći uče  i trenutačno stječu znanja i vještine.

Učiteljice će na radionicama zaposlenicima škole u Drnju predstaviti nova iskustva i metode rada.

■ Napisala: Stjepana KADIĆ, prof., školska knjižničarka | OŠ Fran Koncelak Drnje ■