Iz školskog svijeta
■ OŠ ODRA, ZAGREB ■
Uspješna suradnja s lokalnom zajednicom
objavljeno: 30. svibnja 2023.

Učiteljica sam razredne nastave i magistra edukacije hrvatskoga jezika i književnosti. Radim u OŠ Odra u Zagrebu, u svom rodnom i dragom Turopolju. Osim posvećenosti poslu, koji zaista doživljavam kao životni poziv, uživam u svojim hobijima: slikanje, fotografiranje, pravljenje slastica, čitanje i pisanje, a i u profesionalnom usavršavanju i Erasmus+ projektima.

Budući da vodim Dramsko-recitatorsku skupinu i razrednica sam kreativnom i veselom 2. b razredu, tijekom nastavne godine 2022./23. aktivno smo djelovali u svojoj lokalnoj zajednici.

U listopadu sam povodom obilježavanja Dana zahvalnosti za plodove zemlje osmislila  priredbu za korisnike Doma za starije i nemoćne osobe „Kuća sv. Franje“ u Odri koju su održale polaznice skupine koju vodim i svi moji učenici.

U prosincu smo sudjelovali na božićnom koncertu KUD-a „Mladost“ Odra za koji sam osmislila božićni igrokaz o starim turopoljskim božićnim običajima, a šalje i važnu duhovnu poruku u svijetu prezasićenom tehnologijom i materijalizmom.

Za Valentinovo smo ponovno posjetili Dom za starije i nemoćne osobe „Kuća sv. Franje“ i razveselili korisnike prigodnim i šaljivim igrokazima i recitacijama.

Tijekom veljače realizirali smo dva razredna projekta: „Naše mjesto“ i „Turopolska slovarica“.

Učenici su istraživali svoje mjesto i okolna mjesta u kojima žive njihovi školski prijatelji (Odra, Mala Mlaka, Hrašće i Gornja Lomnica), a potom izradili i Turopolsku slovaricu – uz svako slovo abecede rukopisnim pismom napisali su jednu riječ na kajkavskom narječju i nacrtali ju.

Jurjevo je blagdan koji se osobito njeguje u našem mjestu, stoga smo na satu Glazbene kulture istražili neke od naših tradicijskih jurjevskih i turopoljskih pjesama, a potom smo ih otpjevali i otplesali.

Na satu TZK-a odigrali smo neke igre naših djedova i baka. Na fašnik smo oživjeli stari običaj obilaska sela, uz pjesmu i svirku pod maskama, s ostalim učenicima razredne nastave.

Razrednim projektima ostvarili smo međupredmetnu korelaciju, a rezultati istraživanja objedinjeni su u digitalnoj knjizi pomoću alata Book Creator.

U travnju smo posjetili Knjižnicu Mala Mlaka (KGZ). Ponosni smo što smo posjetili kulturnu ustanovu u svojoj užoj okolici, osnovanu još 1995. godine.

Učenici su dobili mnogo novih informacija i utvrdili znanje stečeno u školskoj knjižnici. Saznali su ponešto o povijesti knjižnica, osnutku ove knjižnice, upisu, članarini, posudbi knjiga, aplikaciji eZaKi, ostalim pravilima u gradskim knjižnicama i manifestaciji Noć knjige.

Na Dan škole, koji obilježavamo krajem travnja, izloženi su moji likovni radovi i naši razredni projekti.

Zasladili smo se tortom ukrašenom logom naše škole, a moji su učenici svim gostima izložbe, roditeljima i mještanima dijelili straničnike na kojima se nalazi Mali turopoljski rječnik i sadnice suncokreta koje smo uzgajali tijekom ožujka i travnja u svom razredu.

Projektna i istraživačka nastava vrlo je važna u ostvarivanju odgojno-obrazovnih ishoda. Osim što je ovakav način poučavanja zanimljiviji i izazovniji od klasične nastave, učenici razvijaju kompetencije poput kreativnosti, znatiželje i zanesenosti tijekom procesa učenja.

Također, ovakav iskorak u nastavi pozitivno utječe i na osobni i profesionalni razvoj učitelja.

Osim realizacije obrazovnih ishoda, istraživački oblik nastave izvrstan je za ostvarivanje međupredmetnih tema: Učiti kako učiti, Osobni i socijalni razvoj, Građanski odgoj, Održivi razvoj i Uporaba informacijske i komunikacijske tehnologije. Sljedeće nastavne godine veselimo se istraživanju kulturne baštine svog turopoljskog zavičaja.

■  Napisala: Marija LUTER, učiteljica razredne nastave i magistra edukacije hrvatskog jezika i književnosti | OŠ Odra, Zagreb ■