Iz školskog svijeta
■ I. OSNOVNA ŠKOLA BJELOVAR ■
Vrlo koristan posjet Estoniji
objavljeno: 4. ožujka 2024.

Učenici I. osnovne škole Bjelovar: Marta Markešić, Nina Dukić, Izak Madunović, Pia Nemčević, Ida Miklečić, Katja Tuka te mi, njihove učiteljice engleskog jezika, Helena Gustović Ljubić i Petra Turković sudjelovali smo u prvoj mobilnosti u sklopu Erasmus+ Akreditacije u estonskom gradu Tartuu.

Mobilnost se odvijala tijekom veljače, a svrha posjeta partnerskoj školi „Tartu Aleksander Puškini Kool“ bila je razvijati toleranciju prema drugima i drukčijima, prihvaćanje i podizanje svijesti te empatije prema osobama s poteškoćama i prevencija vršnjačkog nasilja.

Zajedno s vršnjacima iz Italije, Portugala, Njemačke i Estonije naši su učenici sudjelovali u brojnim aktivnostima vezanim uz temu susreta. Imali su priliku provesti dan u stambenoj zajednici osoba s intelektualnim poteškoćama „Maarja Küla“, usporediti način inkluzije drugih i drukčijih u školski sustav pojedinih zemalja te predstaviti svoju školu prizmom prihvaćanja učenika s poteškoćama.

Domaćini iz Estonije pobrinuli su se da ovaj susret ostane u sjećanju organiziravši izlete. Učenici su upoznali sveučilišni grad Tartu, poznat po arhitekturi i vrtovima, grad koji je proglašen prijestolnicom Europske kulture za 2024. godinu. Povijest glavnog grada Tallinna upoznavali su šećući se Starim gradom koji je upisan na UNESCO-ov popis mjesta svjetske baštine u Europi 1997. godine.

Zajedno smo posjetili Znanstveni centar „AHHAA“, najveći u baltičkim državama, koji promiče znanost i tehnologiju korištenjem interaktivnih izložaka te muzej Proto gdje su se učenici zabavili i uz pomoć simulacija virtualne stvarnosti i ostalih modernih tehnologija upoznali prošlost i povijesne izume. Tijekom boravka na Sveučilištu saznali smo da je 2022. godine ovdje studiralo četvero studenata iz Hrvatske. Posjetili smo i zvjezdarnicu te Institut za genetiku,a na satu s „Ludim znanstvenikom“ proučavali svoj DNA.

Tijekom boravka u Estoniji učenici su bili smješteni u obiteljima svojih vršnjaka te su tako imali priliku izravno upoznati njihov način života i kulturu. U stalnoj komunikaciji s vršnjacima iz drugih partnerskih zemalja koristili su se engleskim jezikom razvijajući komunikacijske kompetencije. Ova je mobilnost bila prilika za pomicanje vlastitih granica, za učenje o drugima, ali i o sebi. Učenici i učitelji usvojena će znanja i vještine iskoristiti za poticanje pozitivnih promjena u svojoj školi i okružju, a prijateljstva ostvarena na ovom međunarodnom projektu čuvat će kao neprocjenjivu vrijednost i poticaj za daljnji osobni rast i napredak.

■  Napisala: Petra TURKOVIĆ, učiteljica engleskog jezika  ■  I. osnovna škola Bjelovar ■