Iz stranih medija
IZAĐITE IZ ZONE UDOBNOSTI
46 načina da kao učitelj sami sebi zadate izazov
objavljeno: 13. rujna 2021.

Ako želite rasti i razvijati se kao učitelj, dovoljno je da sami sebi zadate izazov – da izađete iz svoje zone udobnosti i isprobate nešto novo. Ako za vas iz nekog razloga poučavanje već samo po sebi nije dovoljan izazov, ovdje možete pronaći 46 načina da kao učitelj izazovete sami sebe.

1. ] Naučite drugi jezik tečno [po mogućnosti jezik koji se učestalo govori u vašem geografskom području].

2. ] Stvorite virtualnu zatvorenu zajednicu za svoje učenike te ju učinite aktivnom.

3. ] Mijenjajte evaluacije svaki put kad ih tražite sve dok ne dobijete savršenu.

4. ] Pobrinite se da svaka nastavna jedinica rezultira nekom vrstom smislenog proizvoda koji djeca nose sa sobom pri izlasku iz učionice.

5. ] U kontekstu poučavanja, razmislite o „zašto“  i o „kako“ [svrha i učinak naspram prakse i primjene].

6. ] Opišite pristup učenju u svojoj učionici u jednoj rečenici, zatim zatražite povratne informacije u svom profesionalnom učiteljskom okruženju i na društvenim mrežama.

7.] Pobrinite se da i roditelji razumiju tu rečenicu.

8. ] Eksperimentirajte koristeći različite modele učenja u poučavanju različitih koncepata i vještina pa anketom istražite prednosti i nedostatke svakog od modela.

9. ] Dajte isti broj bodova [ili što god koristite] za pitanja i odgovore.

10. ] Naučite razliku između inkluzije i individualizacije.

12. ] Potrudite se dobiti certifikat za novo područje.

13. ]  Izlažite svoja zapažanja na lokalnim ili državnim skupovima.

14. ] Osmislite kurikulum neke aktivnosti koji će biti koristan učenicima i roditeljima.

15. ] Pobrinite se da svaki ishod bude jasan svim učenicima na razini čitanja, razumijevanja,  kontekstualnog znanja i pristupa tehnologiji.

16. ] Napišite istraživački rad od barem 1000 riječi o povijesti javne edukacije. [Mogli biste se iznenaditi onim što ćete naučiti.]

17. ] Pročitajte knjigu o edukaciji koja se temelji na suprotnostima od onoga u što vi osobno vjerujete.

18. ] Povežite se s pojedinim roditeljem/obiteljima svojih učenika i motivirajte ih da vas posjete u učionici.

19. ] Povežite učenike s mentorima.

20. ] ‘Preokrenite’ svoju učionicu.

22. ] Neka učenici snime video ili zvučni zapis grupnog zadatka.

23. ] Pozdravite svakog učenika na drugačiji način.

24. ] Izbacite klasično vrednovanje i probajte ‘analitičko’ vrednovanje.

25. ] Zadajte primjerenu domaću zadaću – ohrabrite one kojima je potrebna pomoć, a pojedinci neka osmisle vlastitu domaću zadaću.

26. ] Ostanite kod kuće kad ste bolesni.

27. ] Započnite rečenicu na način koji reflektira kritičko razmišljanje u namjeri da i učenici tako komuniciraju.

28. ] Pobrinite se da učenici aktivnije komuniciraju jedni s drugima tijekom rasprava.   Zaboravite na nastavne jedinice i počnite ispočetka.

29.] Čitajte svojim učenicima barem 10 minuta tjedno, bez obzira na to koji su razred ili koje sadržajno područje poučavate.

30. ] Koristite ‘izborne ploče’ za svaki zadatak. [Izborna ploča je grafički organizator koji učenicima omogućuje da izaberu različite načine učenja o određenom konceptu. Izborne ploče su postavljene u obliku mreže od 9 rubrika s aktivnostima].

31. ] Zajedno s učenicima osmislite sve rubrike.

32. ] Neka čitanje u vašoj učionici postane nešto što je zabavno.

33. ] Priznajte sebi i svojim učenicima kad ste u krivu.

35. ] Za svaku ideju s kojom se ne slažete prilikom rasprave o obrazovanju, predstavite racionalni protuargument ili rješenje.

36. ] Svaki put kad ispravite učenika, napravite to s pozitivnom pretpostavkom koja je autentična.

37. ] Budite iskreni na svojim učiteljskim vijećima i sastancima.

38. ] Organizirajte prikupljanje rabljenih knjiga za djecu u svojoj školi.

39. ] Podvucite granicu između snošenja odgovornosti za nešto i samokažnjavanja.

40. ] Zapamtite svoje norme učenja napamet. Osmislite ingerencije za svaku normu i zapamtite ih.

41. ] Osmislite lekciju u kojoj ne morate izgovoriti ni jednu jedinu riječ.

42. ] Odbijte obavljati dužnost na školskim odborima koji su funkcionalno beskorisne.

43. ] Snimite samoga sebe kako poučavate pa snimku podijelite s kolegama.

44. ] Odlučite što je najvažnije u vašem poučavanju, zatim se pobrinite da vaš kurikulum, tematske jedinice, evaluacije i vrednovanje budu u skladu s vašim odlukama.

45. ] Pobrinite se da učenici i roditelji razumiju vaš način vrednovanja izrađujući jasne kriterije.

46. ] Osposobite učenike bez obzira na njihovu razinu pismenosti, interesa za školu, pohađanje nastave, kontekstualno znanje ili intelektualnu znatiželju – zatim im pomozite razumjeti da način razmišljanja, znatiželja, interesi i radna etika vrijede više nego bilo što drugo.

■ NAPOMENA ■ SAD: Autor članka je Terry HEICK, urednik portala Teach Thought. Njegov glavni interes je kako se poučavanje mijenja u digitalnom i povezanom svijetu te digitalna pismenost, uloga igre u učenju, fleksibilnost projektno orijentiranog učenja, potencijal videoigara i simulacije u učenju itd.■ izvornik: teachthought.com ■