Iz stranih medija
UČITELJSKA ULOGA JE NEPROCJENJIVA
Hvala vam što ste i dalje ovdje!
objavljeno: 23. prosinca 2021.

„Djeca i dalje uče čitati. Vaši učenici i dalje uče rješavati probleme. Uče kompleksnosti matematike, nijanse povijesti, čuda znanosti i vrijednosti pisanoga izražavanja. Uče se uključivati u društvo i nositi s poteškoćama. Vaši učenici razvijaju vještine kojima će se služiti do kraja života.

Škola je i dalje utjecajna; vaš posao je i dalje utjecajan.

Tako piše učitelj i autor Trevor Muir govoreći o godini koja se bliži svojemu koncu. Jeste li umorni? Posustajete li pomalo kada pomislite o školi i učionici? Želite li zaklopiti oči i barem na trenutak sve izbrisati?

Pa smijete. Odmori tomu i služe.

Međutim…

Kako je riječ o još jednoj teškoj i izazovnoj godini, koja se – ne birajući prostore, dob ili razdoblje života – sa svim svojim scilama i haribdama rasprostrla i po školama, predškolama i dječjim vrtićima, odnosno onim ustanovama koje sudjeluju u ključnim razdobljima djetetova razvitka, što možemo učiniti da bismo pronašli nešto dobro i osnažujuće u svemu tome?

Zbog svega što se događalo, ili i usprkos tomu, smatra autor, na kraju takve godine vrijedno je i bitno progovoriti o ulozi škole, i još više o ulozi svakoga učitelja i svakoga zaposlenoga u školi.

I još jednom potvrditi zašto smo neizmjerno zahvalni i zadivljeni onime što se ondje događa, tiho, nenametljivo, pouzdano, i udaljeno od svjetala bilo koje pozornice.

Članak Uncovering Your Impact This School Year objavljen je na mrežnim stranicama Trevor Muir.

Bez obzira na ulogu koju imate u obrazovanju, bila vaša uloga učiteljska, ravnateljska ili administrativna, bili voditelj izvannastavnih ili nekih drugih aktivnosti, knjižničar, organizator učiteljsko-roditeljske suradnje ili bilo koja druga osoba koja utječe na djecu i mlade, nadam se da znate koliko je bitan vaš posao.

U još jednoj godini obilježenoj poremećajima i podjelama, vi ste osoba koja učenicima pruža stabilnost, učenje, ljubav i dobrotu.

A što može biti vrjednije od toga?

Za nama je teška godina      

Jako je mnogo onih koji su iznimno teško proživjeli proteklu godinu. Od nedostatka učitelja i njihovih zamjena do povećanja slučajeva izgreda u učeničkome ponašanju, rad u školi bio je prepun poteškoća.

Nadajmo se – i vjerujmo – opterećenje će popustiti. No želim vas ujedno potaknuti da u sljedećim danima malo zastanete i promotrite sve one lijepe i uspješne događaje iz protekle godine.

Moja kći Piper već je prvoga tjedna došla iz predškole kući s kovidom. Kao i za mnoge druge učenike, to je za nju značilo velik poremećaj. Cjelokupno uzbuđenje koje je osjećala zbog prve godine pohađanja škole (predškola se ubraja u redovito školovanje, nap.) bilo je prekinuto u hipu.

Nakon više od dva tjedna provedena kod kuće, vratila se u školu ne poznajući nikoga od svoje razredne (predškolske) družbe. Idućih mjesec dana svakoga jutra, dok sam ju otpraćao na školski autobus, molila me da ostane kod kuće . Na kraju dana, kada bi došla kući, bila je neobično tiha i kada bih ju pitao tko se igrao s njom toga dana, odgovor je stalno bio isti: „Nitko.“

Kao roditelju, srce mi se slomilo…

Tijekom savjetovanja njezina nam je učiteljica rekla da je iskra, koju je prvoga tjedna zapazila kod Piper, ugasla, barem dok je u školi, te da Piper većinu dana provodi sama i tuguje.

Kao roditelju, kada sam to čuo, doslovce mi se srce slomilo.

Svjestan sam koliko je predškola bitna za određivanje djetetova pristupa daljnjem obrazovanju i spoznaja da je pandemija na takav način djelovala na obrazovni put moje malene kćeri bila je za mene bolna. No još više od toga, bilo mi je teško gledati koliko je nesretna i pogođena.

Međutim, njezina nam je učiteljica također rekla da će nastojati pomoći našoj kćeri u stjecanju prijatelja te osjećaja ugode i prihvaćenosti.

A ja znam da je to mjesto gdje radi jedna učiteljica…

Idućega dana Piper je stigla kući iz škole vrlo uzbuđena govoreći nam kako je u čitateljskoj grupi bila s novom prijateljicom i kako njezina prijateljica voli iste stvari kao i ona. Dan nakon toga jedva je dočekala da nam ispripovijeda kako je provela odmor u još jednom novom prijateljstvu.

Mjesec kasnije, dok bi odlazila u školu i vraćala se kući, Piper je bila posve drukčija osoba. Škola je postala mjesto kamo voli ići i gdje se osjeća prihvaćeno i sigurno.

A ja pak znam da je to mjesto gdje radi jedna učiteljica, koja – povrh čitanja, pisanja i brojenja kojima poučava svoje predškolce – tiho, izvan svjetala pozornice, postiže da se moja malena predškolka ondje osjeća voljeno.

Lako je smetnuti s uma tê oblike uspjeha …

Moja kći je jedno od 25 djece u toj učionici koja su ondje u procesu poučavanja u iznimno  bitnome razdoblju svojih života.

U procesu poučavanja koji vode njihovi učitelji i odgojitelji koji također žive u vremenu pandemije i koji također vode sve one borbe koje se svakodnevno događaju. I ta pandemija nije uspjela zaustaviti utjecajan posao koji oni obavljaju.

Ako ste izmoreni i ispunjeni tjeskobom, lako je smetnuti s uma tê oblike uspjeha.

Škola je i dalje utjecajna, vaš posao je utjecajan

Ali morate znati da se oni događaju. Djeca i dalje uče čitati. Vaši učenici i dalje uče rješavati probleme. Uče kompleksnosti matematike, nijanse povijesti, čuda znanosti i vrijednosti pisanoga izražavanja. Uče se uključivati u društvo i nositi s poteškoćama. Vaši učenici razvijaju vještine kojima će se služiti do kraja života.

Škola je i dalje utjecajna; vaš posao je i dalje utjecajan.

Stoga se nadam da ćete se, kako se bliži trenutak predaha od posla, moći osvrnuti na taj utjecaj. Razotkrijte sve one događaje i doživljaje iz proteklih nekoliko mjeseci koji vas upućuju na „vaše zašto“ i dopustite im da vam tijekom odmora pomognu u obnovi snage i ponovnom osjećaju ispunjenosti.

Učiteljske prijateljice i prijatelji, hvala vam što ste i dalje ovdje i što ste u službi djece kakva je i moja Piper.

Kao roditelj, nisam ispunjen ičim drugim osim zahvalnošću i divljenjem spram vašega rada.

■ NAPOMENA ■ izabrala i pripremila: Snježana Mostarkić ■ tekst je mjestimice prilagođen, a na izvornik upućuje poveznica na kraju ove napomene ■ Trevor Muir, učitelj i autor knjiga iz područja obrazovanja među kojima su The Collaborative Classroom i The Epic Classroom ■ SAD: Trevor Muir – mrežne stranice autora i učitelja Trevora Muira ■ izvornik: trevormuir.com  ■