Iz stranih medija
PORUKA RAVNATELJIMA
Kako ravnatelji mogu istinski pomoći učiteljima – upravo sad?
objavljeno: 15. prosinca 2022.

„Više no ikad, učiteljima je potrebna potpora u održavanju ravnoteže. Kako bi pružali najbolje od sebe, bitno je odrediti jasnu granicu između vremena privatnosti i vremena za posao. Odmor i oporavak, daleko od škole, ključni su. Dobri ravnatelji čvrsto poštuju granice između privatnosti i posla te na takav odnos upućuju i roditelje.“

Što još mogu učiniti ravnatelji kako bi zaštitili učitelje i olakšali im terete koje svakodnevno nose, možete pročitati u nastavku.

Članak How Principals Can REALLY Help Teachers Right Now objavljen je na portalu WeAreTeachers.

Najnovije vijesti (u slučaju da ih još niste čuli): Učitelji su na rubu sagorijevanja.

Sprint se pretvorio u maraton te – iako su se stvari vratile u normalu – osjećamo posljedice svega što se događalo. Dio djece zaostaje u postizanju obrazovnih ciljeva, dio je zaboravio kako se u školi treba ponašati, a svi zahtjevi koji se odnose na učitelje ostaju nepromijenjeni.

Ono što je učiteljima potrebno upravo sada jest autentična, praktična pomoć njihovih ravnatelja. Ne žele slušati isprazne fraze o skrbi za sebe ili živahne podsjetnike kako „radimo ono što je najbolje za djecu“. Moral je nizak, učitelji hrpimice napuštaju profesiju i stanje se mora mijenjati.

Evo devet načina kako ravnatelji mogu pomoći.

1️⃣ Skinite nepotrebna zaduženja i poslove s učiteljskih pleća

Koliko god je moguće, nađite načina osloboditi učitelje od svega što nije izravno povezano s događajima u njihovoj učionici. Ponudite kreativna rješenja vezana uz dodatne poslove. Uposlite volontere ili napravite rotacijski raspored kako bi učitelji mogli biti dežurni na odmorima ili na ispraćaju učenika u autobuse svakih nekoliko mjeseci.

Ne nagomilavajte previše toga odjednom. Rasporedite razmatranja, konferencije i profesionalna usavršavanja. Otkažite sjednice čiji se sadržaj može obuhvatiti jednostavnom e-porukom. Ponudite se povremeno održati sat kako bi se za to vrijeme učitelj mogao odmoriti.

2️⃣ Usvojite praksu otvorenih vrata

Učitelji su duboko uronjeni u rješavanje emocionalnih i obrazovnih izazova tjeskobne djece. To uzima danak i stoga je učiteljima potrebno sigurno mjesto kako bi se mogli pozabaviti vlastitim mislima i osjećajima. Pružite im obilje mogućnosti za izražavanje zabrinutosti vezanih uz izgaranje na poslu. Izrazite poštovanje prema njihovim osjećajima i klonite se osuda jer, govorimo iskreno, svi smo prenapregnuti.

3️⃣ Postanite komunikacijski stručnjaci

Budite izrazito svrsishodni s obzirom na stil i učestalost obraćanja učiteljima. Jasne, pozitivne poruke koje neće dodatno opteretiti već ionako preopterećeno osoblje osobito su na cijeni.

Zapamtite, manje je više. Budite njihov filter – pružajte destilirane obavijesti umjesto da ih izvrgavate bombardiranju.

4️⃣ Pomozite im zadržati zdravu ravnotežu

Više no ikad, učiteljima je potrebna potpora u održavanju ravnoteže.

Kako bi pružali najbolje od sebe, bitno je odrediti jasnu granicu između vremena privatnosti i vremena za posao. Odmor i oporavak, daleko od škole, ključni su. Dobri ravnatelji čvrsto poštuju granice između privatnosti i posla te na takav odnos upućuju i roditelje.

Imajte na oku učitelje koji svoje potrebe neprekidno stavljaju na posljednje mjesto. Dobrobit učitelja koji rade u školi kojoj ste na čelu jednako je vrijedna kao i dobrobit učenika – stoga, budite sigurni da učitelji dobro skrbe o sebi.

5️⃣ Upravljajte svrhovito

Budite oprezni u trošenju učiteljskoga vremena. Sjednice i stručna usavršavanja planirajte tako da se postigne najveća moguća učinkovitost. Budite sigurni da svaka novost koju želite uvesti ima snažnu, jasnu i utemeljenu svrhu.

Kada upute dolaze iz obrazovne oblasti [županije ili ministarstva, nap.], razdijelite ih u manje korake i učiteljima predstavite postupno. Primjerice, kada se uvodi nova tehnologija (pa bila ona i vrlo korisna), nemojte im uvaliti cjelokupan program odjednom. Upoznajte ih korak po korak.

6️⃣ Svakodnevno provjerite kako su

Neka vam prolazak hodnicima i provjera kako su postane navikom. Vaša nazočnost pokazuje učiteljima da vam je stalo te da s njima dijelite bitke dana. Neka se razgovor ne svede samo na rečenicu: „Kako je?“

Vježbajte aktivno slušanje kako biste otkrili što je dobro, a što nije.

7️⃣ Pred roditeljima se obvezno zauzmite za svoje učitelje

Učitelji u školi čine ekipu kojoj ste vi trener. Kao što trener ne bi dopustio roditeljima da uz rub igrališta napadaju njegove igrače, tako i ravnatelji ne bi smjeli tolerirati roditeljsko uznemiravanje učitelja. I dok većina roditelja postavlja pitanja i izražava zabrinutosti na pristojan način, ima i onih koji prelaze granice. Zauzmite se za svoje učitelje i pokažite svoju odanost ekipi.

8️⃣ Učenike koji ometaju nastavu primjereno disciplinirajte

Dobro nam je poznato da je potrebno tek jedno dijete koje se opire radu i pravilima pa da cijeli odjel odvede na pogrešan kolosijek. I nema toga što donosi veću frustraciju od situacije u kojoj učitelj isprati učenika koji ometa nastavu do suradničke službe, a učenik se nakon deset minuta u učionicu vraća s bombonima ili lizalicom u ruci.

Većina učitelja ne traži pomoć sve dok ju izričito ne treba.

Stoga, ozbiljno uzmite u obzir učiteljske zabrinutosti te pronađite rješenja koja su dobrotvorna za sve uključene u situaciju.

9️⃣ Vjerujte svojim učiteljima

Nije vrijeme za mikroupravljanje. Zapamtite, autonomni učitelji sretni su učitelji.

Na stranu obrazovna oblast te njezina očekivanja i pravila koja se tek usuglašavaju, nemojte tratiti vrijeme na nebitno.

Pružite svojim učiteljima prostor slobode i povjerenja kako bi mogli odlučivati što je najbolje za njihove razrede.

■ NAPOMENA ■ izabrala i pripremila: Snježana Mostarkić ■ tekst je mjestimice prilagođen, a poveznica na izvornik nalazi se na kraju ove napomene ■ Elizabeth Mulvahill – jedna od urednica portala WeAreTeachers, autorica brojnih tekstova o obrazovanju; tijekom rada u školi poučavala je učenike u razrednoj nastavi te vodila izvannastavne aktivnosti ■ SAD: WeAreTeachers – portal koji objavljuje tekstove o školstvu i obrazovanju ■ izvornik: www.weareteachers.com