Iz stranih medija
OD KOLIKE SU KORISTI APLIKACIJE ZA UČENJE JEZIKA – ISKUSTVO BABBELA
Koliko god da su aplikacije [ne]učinkovite, ključni su vrijeme i volja uloženi u učenje
objavljeno: 19. srpnja 2020.

Istraživači su nedavno proveli studiju u kojoj su se fokusirali na Babbel – popularnu aplikaciju za učenje jezika da bi provjerili funkcioniraju li takve aplikacije u učenju novog jezika.

Više nego ikada prije, ljudi koji žele naučiti novi jezik okreću se svojim mobilnim uređajima i aplikacijama za učenje jezika koje proteklih godina uživaju veliku popularnost. Iako te aplikacije korisnicima omogućuju učenje novog jezika gdje god se oni nalazili i u bilo koje doba dana ili noći, koliko su one zapravo učinkovite?

To je pitanje na koje Shawn LOEWEN, profesor na Odsjeku za lingvistiku pri Sveučilištu Michigan State, pokušava pronaći odgovor.

Loewen je nedavno proveo studiju u kojoj se fokusirao na Babbel, popularnu aplikaciju za učenje jezika i platformu za e-učenje, da bi provjerio funkcionira li zaista pri učenju novog jezika.

„Unatoč činjenici da se milijuni ljudi globalno već koriste aplikacijom za učenje jezika, zapravo ne postoji dovoljno objavljenih istraživanja o njihovu utjecaju na govorne vještine“, rekao je Loewen. „Gotovo da i ne postoje druge studije koje su istraživale mobilne aplikacije za učenje jezika na kvazieksperimentalan način. Stoga je ova pouzdana i metodološki rigorozna studija bitan doprinos tom polju.“

U studiji, koja je objavljena u časopisu Foreign Language Annals, 85 preddiplomskih studenata na Sveučilištu Michigan State služilo se aplikacijom Babbel pri učenju španjolskoga jezika u razdoblju od dvanaest tjedana.

Na početku studije studenti su pristupili provjeri kojom se procjenjivalo njihovo postojeće usmeno izražavanje na španjolskom jeziku te rječnik i gramatika. Nakon dvanaest tjedana, pedeset i četvero studenata koji su udovoljili svim zahtjevima studije ponovno je pristupilo provjeri da bi se odredilo koliko su novog znanja stekli.

Studija je pokazala da su gotovo svi učenici koji su udovoljili zahtjevima studije poboljšali znanje španjolskog jezika i/ili sposobnost komunikacije nakon dvanaest tjedana rada uz Babbel.

„Sveukupno, učenici u ovoj studiji poboljšali su svoje usmeno izražavanje, što se moglo i vidjeti u boljim rezultatima na govornom testu koji je imao oblik intervjua“, rekao je Loewen.  „Ti rezultati pokazuju da uporaba Babbela može potaknuti razvoj vještina usmene komunikacije, a ne samo stjecanje znanja iz gramatike i rječnika, kao što je demonstrirala prethodna studija.“

Također, kao što se moglo očekivati, stečeno znanje u obliku usmenog izražavanja, gramatike i rječnika bilo je u korelaciji s količinom vremena koje su učenici uložili u primjenu aplikacije.

Uz to, ako uzmemo u obzir poboljšane ishode učenja za one koji su uložili više sati u aplikaciju i činjenicu da je 36 %  sudionika studije odustalo, možemo jasno zaključiti sljedeće: Koliko god su aplikacije za jezik prikladne i učinkovite, ono što bi moglo biti ključno jest to da učenici ne odustaju te da ulože vrijeme koje je potrebno za napredovanje.

Babbel je lansiran 2007., a trenutačno nudi instrukcije za 14 različitih jezika: danski, nizozemski, engleski, francuski, njemački, indonezijski, talijanski, norveški, poljski, portugalski, ruski, španjolski, švedski i turski.

■ NAPOMENA ■ SAD: ScienceDaily – mrežne stranice znanstvenoga časopisa koje promiču teme iz znanosti, tehnologije, očuvanja okoliša i zdravlja, vijesti sa sveučilišta i druge s tim povezane sadržaje ■ izvornik: sciencedaily.com