Iz stranih medija
VIRTUALNA MATEMATIČKA UČIONICA
Pet esencijalnih sastavnica virtualne matematičke lekcije
objavljeno: 13. svibnja 2020.

Pri stvaranju lekcija iz matematike koristim se modelom postupnoga oslobađanja od odgovornosti.  Ako ste upoznati s tim modelom, tada znate da se radi o strukturi „JA radim, MI radimo, VI radite“ koje se valja pridržavati tijekom lekcije. Ta je struktura prikladna za poučavanje matematike licem-u-lice, a ne toliko za učenje na daljinu.

Odgovornost za učenje na daljinu zajednički dijele učenik i učitelj, međutim većina odgovornosti leži na učeniku. Da biste se pobrinuli da mrežno poučavanje matematike potiče samostalnost vaših učenika, postoji pet esencijalnih sastavnica koje ćete morati uključiti u svoje virtualne planove matematičkih lekcija.

■  Poučavanje matematičkoga sadržaja

Postoje mnoge različite platforme kojima se možete koristiti za mrežno poučavanje matematike. Međutim, nisu sve platforme jednake. Platforma koju odaberete, postavit će  ton vašem poučavanju na daljinu. Primjerice, ako se koristite Edpuzzleom za svoje  prethodno snimljene lekcije, tada ćete se morati koristiti nekom drugom platformom za uključivanje učenika zbog toga što Edpuzzle nema ugrađene mogućnosti za njihovo uključivanje.

Imajte na umu da bi platforma koju odaberete za poučavanje matematičkog sadržaja trebala biti prikladna dobi i razredu. Moj je prijedlog da učitelji ne primjenjuju  svakodnevne  lekcije uživo s učenicima, već da se koriste kombinacijom prethodno snimljenih sadržaja i lekcija uživo.

■  Vježbanje novonaučenog sadržaja

Iako se učenje zbiva na mreži, učenici svejedno moraju dobiti prigodu vježbati svoje novostečene vještine. Postoje dva načina kojima to možete postići. Možete posvetiti dio prethodno snimljenog videosadržaja vježbanju ili isto napraviti na platformama poput IXL, Study Island ili Mobymax.

Više se volim koristiti mrežnom platformom na kojoj učenici mogu vježbati matematičke vještine iz razloga što mnogo učenika kod kuće nema papir i olovku.

■  Uključenost

To je vjerojatno ključni element vaše virtualne matematičke nastave. Lako je u nastavi ostvariti uključenost ako ste u svojoj učionici. Međutim, to je sasvim druga priča kada niste kraj svojih učenika da im pomognete.

Pridobiti učeničku pozornost malo je teže kada nemate nadzor nad obrazovnim okruženjem. Uključiti učenike virtualno može biti teško, ali nije nemoguće. To bi moglo zahtijevati nešto više kreativnosti, međutim platforme poput Insert Learning, Flipgrid i Seesaw mogu mrežno učenje učiniti vrlo zanimljivim.

■  Rasprava o matematici

Glas učenika neizmjerno je bitna sastavnica vaših virtualnih matematičkih lekcija. Nezainteresiranost i dosada učestale su pojave kod mrežnoga učenja. Jedan način na koji se možete boriti protiv toga jest da učenicima pružite mnogo prigoda da komuniciraju i raspravljaju o matematičkom sadržaju.

Izvrsna platforma za to je Flipgrid. Ona vam pruža mogućnost međusobnog razgovora i odgovaranja uz pomoć teksta ili videozapisa. To je savršena prigoda da učenike naučite kako pružiti bitne povratne informacije svojim kolegama.

■  Ovladavanje sadržajem

Posljednja sastavnica vaše virtualne matematičke lekcije formativno je vrednovanje ili provjera jesu li učenici ovladali sadržajem. Kao i kod nastave licem-u-lice, provjere u svrhu formativnoga vrednovanja i dalje se zbivaju tijekom vaših matematičkih lekcija. Jedina razlika je u tome što su virtualne provjere temeljene na virtualnim promatranjima i mogu biti ugrađene u vaše prethodno snimljene lekcije.

U svakom oblaku krije se zraka sunca. Tako i učenje na daljinu može biti bogato iskustvo za vas i vaše učenike, međutim, morate imati realistična očekivanja za svoju nastavu i učenje.

■ NAPOMENA ■ piše: Michelle WILLIAMS, učiteljica matematike koja pomaže drugim učiteljima u profesionalnom razvoju te pružanju obrazovnih izvora i sadržaja ■ SAD: Fuel Great Minds ■ Izvornik: fuelgreatminds.com ■ photo by Shutterstock   ■