Iz stranih medija
UJEDINJENO KRALJEVSTVO ■ BRITANSKI OBRAZOVNI SUSTAV
Samo 5 % učitelja smatra da Agencija za obrazovanje unaprjeđuje obrazovni sustav
objavljeno: 14. travnja 2022.

„Otprilike dvoje od pet ravnatelja požalilo se da nemaju mogućnosti uključivanja u nadzore škola kojima ravnaju“, kaže najnovije ispitivanje.

Članak Just 5% of teachers think Ofsted improves education system objavljen je na obrazovnome portalu TES.

Prema upravo objavljenu ispitivanju samo pet posto učitelja koji rade u državnim školama vjeruje da Agencija za obrazovanje (Ofsted – The Office for Standards in Education, Children’s Services and Skills – Agencija za standarde u obrazovanju, dječje usluge i vještine) poboljšava obrazovni sustav.

Ispitivanje je proveo Nacionalni sindikat učitelja – NEU (National Education Union) u sklopu godišnje skupštine u Bournemouthu.

Upitani jesu li suglasni s tvrdnjom da Agencija doprinosi unaprjeđenju obrazovnoga sustava, 5 posto članova sindikata odgovorilo je potvrdno, 17 posto se nije ni složilo ni suprotstavilo, 74 posto nije suglasno, a 4 posto se izjasnilo da ne zna.

U ispitivanju koje je obuhvatilo 1788 članova NEU-a, samo 4 % izjašnjava se da je Agencija u svojem radu neovisna o vladi, a 5 % smatra da je pouzdana u prosudbi standarda u obrazovanju.

„Stvari radimo zato što tako Agencija želi, a ne zato što je to za najveće dobro djeteta.“

Gotovo tri četvrtine ispitanika (74 %) izjasnilo se da Agenciju povezuje s „golemom količinom“ „nepotrebnoga“ dodatnoga posla, a postotak se uspinje i do 81 % u predškolskim ustanovama i osnovnim školama.

Spoznaje o tome objavljene su na četverodnevnom kongresu NEU-a u Bournemouthu koji je počeo danas (11. travnja 2022., nap.).

Anketa također otkriva da se 39 % onih koji su joj pristupili, a koji obnašaju ravnateljske uloge u školama, požalilo zbog nedovoljnih mogućnosti sudjelovanja u nadzoru škola kojima upravljaju.

Nadalje, jedan od pet ispitanih (21 %) požalio se da za takvo što nema nikakve mogućnosti.

Jedan od anketiranih kazao je da bi nadzori mogli biti „velike prigode“ za „profesionalni razgovor o napretku i motiviranju učenika“.

Međutim, rečeno je i da „sastavnica odgovornosti“ znači da „stvari radimo zato što tako Agencija želi, a ne zato što je to za najveće dobro djeteta“.

Pristup „stavljanja kvačica“

Više od dvije trećine ispitanika (68 %) osjeća da nadzori umanjuju sposobnost školskoga vodstva da se usredotoči na učenička postignuća i napredak, a 86 % osjeća da nadzori stvaraju štetna opterećenja u sustavu.

Na godišnjoj se skupštini također razgovaralo o uspostavi neovisnoga, u nacionalnom sindikatu utemeljenoga povjerenstva za Agenciju koje bi izvještavalo o „pouzdanosti inspekcijskih prosudaba te radilo na novom odgovornom sustavu suradničke potpore koja bi zamijenila nadzorništvo“.

Komentirajući izglasavanje prijedloga o novom povjerenstvu, glavna tajnica Sindikata Mary Bousted rekla je da je Agencija „desetljećima trn u oku za oboje: i za učitelje, i za obrazovanje“.

Kako „nema škole kojoj bi bio prihvatljiv izostanak sustava odgovornosti“, Agencija predstavlja „sve ono što je pogrešno u pristupu stavljanja kvačica na obrazovne stavke,  koji su sukcesivno slijedile sve vlade“.

Dr. Bousted dodala je kako „nepošten i nepouzdan“ nadzor vodi do „nepotrebnoga radnoga opterećenja i stresa kod profesionalaca u obrazovanju“ i s obzirom na to da  „predugo traje“, vodi u visok broj onih koji napuštaju profesiju.

Nov pristup utemeljen na pružanju potpore, učinkovitosti i pravičnosti

Rekla je: „Ove godine obilježavamo tridesetu obljetnicu uspostave Agencije, ali i Državni ured za reviziju nedavno je zaključio da ni sama Agencija nije sigurna imaju li njezine mjere željen učinak.

„Nije prihvatljivo da učitelji i ravnatelji žive u strahu od postojećega toksičnoga nadzorništva. To mora nestati te se obraćamo vladi da s nama poradi na novom pristupu utemeljenu na pružanju potpore, učinkovitosti i pravičnosti.“

Glasnogovornik Agencije rekao je: „Roditelji i skrbnici znaju da Agencija postupa za najveće djetetovo dobro – i cijene naš rad. Tijekom proteklih trideset godina unaprijedili smo standarde u područjima koja nadziremo. A zbog nepogoda izazvanih pandemijom, taj je posao danas od većega značenja negoli ikada prije.“

■ NAPOMENA ■ izabrala i pripremila: Snježana MostarkićMatilda Martin – suradnica portala TES ■ TES – izvorno: The Times Educational Supplement – publikacija namijenjena obrazovnim temama, pokrenuta 1910. godine kao dodatak dnevnim novinama The Times, od 1914. izlazi kao zasebna tiskovina, a od 1997.godine dostupna i na internetu ■ izvornik: www.tes.com ■