Iz stranih medija
RJEŠENJE JE U UPRAVLJANJU VREMENOM
Zašto je vrijeme da iskušate tehniku Pomodoro
objavljeno: 31. kolovoza 2020.

Nije lako pronaći slobodne trenutke tijekom pretrpanoga radnoga rasporeda. Članak koji upravo donosimo nudi rješenje u sustavu za upravljanje vremenom koji se temelji na podjeli poslova na u 25-minutne odsječke. O svojem iskustvu u primjeni takva sustava piše učiteljica Orla Carlin.

Jedna od neobičnih proturječnosti tijekom pandemije bila je činjenica da smo kao edukatori odjednom imali mnogo više vremena – a ipak, mnogo manje.

Više nisam morala putovati na posao, hodati od učionice do učionice, ići u zbornicu ili sudjelovati u bilo kakvim fizičkim sastancima.

A ipak, istovremeno sam bila u stalnoj potrazi za novim alatima i načinima suočavanja s izazovima s kakvima prije nisam bila suočena.

Provela sam dosta vremena razmišljajući o novim načinima motivacije učenika, načinima praćenja napretka i održavanja snažne uključenosti na internetu.

Također smo morali uključiti nove načine suradnje, postaviti pravila ponašanja na mreži i upoznati se s platformama na kojima smo poučavali. Osim toga, trebalo je odgovoriti na brojne e-poruke koje nisu prestajale stizati.

Trenutak inspiracije

Ostati upućen u sve to, bilo je teško – sve dok se nisam prisjetila tehnike koju sam nekoć radila sa svojim učenicima, a koja je poznata kao tehnika Pomodoro.

To je popularna metoda upravljanja vremenom koja je razvijena 80-ih godina prošloga stoljeća.

Osnovna ideja je raščlanjivanje svakodnevnih zadataka u 25-minutne odsječke praćene kratkim odmorom, što vam pomaže da ostanete fokusirani te ujedno gradi strukturu u obavljanju vaših svakodnevnih poslova.

Ime dolazi od talijanske riječi za rajčicu jer se izumitelj tehnike Francesco CIRILLO koristio kuhinjskim tajmerom u obliku rajčice u svrhu mjerenja trajanja dnevnih poslova i odmora.

Kako sam se ja koristila tom tehnikom

Nakon što sam se prisjetila davnoga iskustva, odlučila sam tehniku primijeniti na svoj dnevni raspored.

Nakon nastavnih sati i obveznih sastanaka koji su već bili strukturirani, koristila bih se njome za svaki „projekt“ tijekom dana.

Počela sam dijeliti svoje vrijeme u kraće odsječke koji su obuhvaćali 25-minutne „projektne“ blokove, a nakon svakoga je slijedila 5-minutna pauza.

To je značilo da bi dan mogao izgledati primjerice ovako:

✿ Prvi projekt odnosio se na pregledavanje pretinca s e-porukama i odgovaranje na pitanja. Zatim bih napravila 5-minutnu pauzu tijekom koje sam popila čaj ili vodu.

✿ Sljedeći projekt bio je ocjenjivanje i praćenje napretka, što je bilo popraćeno 5-minutnim istezanjem.

✿ Treći je projekt bio usmjeren na profesionalni razvoj i navikavanje na virtualnu platformu za učenje (Microsoft Teams). Zatim bih tijekom 5-minutne stanke nešto pojela.

✿ Posljednji projekt u danu bio je namijenjen planiranju i pripremanju materijala za sljedeći dan i uređivanju sheme rada u svrhu poboljšanja dinamike učenja.

Zatim je, nakon četiri projekta, preporučen dulji odsječak od, primjerice, 30 minuta, tijekom kojeg bih se odmorila.

Stvarajući strukturu, stvorite više vremena

Svaki put kad bih završila 25-minutni Pomodoro, označila bih napredak kvačicom te zapisala u brojčanom obliku koliko sam puta imala potrebu za odgađanjem (odugovlačenjem).

Iako se možda čini kako mi je dan pretvoren u vježbu ispunjavanja tablica, realnost je zapravo sasvim drugačija; kada radite u kratkim strukturiranim odsječcima koji su vremenski ograničeni, postižete bolji ritam i protočnost rada.

Štoviše, to mi je pomoglo da shvatim koliko vremena provodim na poslovima i predmetima koji nisu bili bitni.

Zapravo, na kraju radnoga dana, nastavila bih se koristiti Pomodorom tijekom vježbanja, trčanja, pripremanja obroka i kuhanja.

Rezultat je bio više slobodnoga vremena i više slobode – nije li to ravnoteža kojoj svi težimo?

Tijekom nesigurnih vremena, kada se sve činilo novim te kada se moj radni život znatno promijenio, morala sam se prilagoditi na praktičan način, a tehnika Pomodoro pokazala se učinkovitom.

Segmentirane pauze i projektna struktura pomogli su mi eliminirati osjećaj iscrpljenosti koji neki od nas dožive nakon napornoga dana provedenoga u poučavanju na daljinu.

Pomodoro može revidirati način na koji se učitelji nose sa svojim vremenom izvan učionice, kao i u svojim privatnim životima.

Možda je vrijeme da ga i vi iskušate!

Više o tehnici Pomodoro možete saznati ovdje.

■ NAPOMENA ■ piše: Orla CARLIN, učiteljica engleskoga jezika ■ UJEDINJENO KRALJEVSTVO: TES – The Times Educational Supplement – najveća mrežna zajednica međuučiteljske potpore na svijetu koja dopire do više od 13 milijuna korisnika ■ izvornik: www.tes.com