Iz učionice
OŠ BOL, SPLIT
GeoNight ili Međunarodna noć geografije
objavljeno: 3. lipnja 2021.

Naša škola sudjelovala je u petoj Međunarodnoj noći geografije, koja je zbog epidemioloških uvjeta održana virtualno od 1. do 9. travnja 2021. godine. U ovoj manifestaciji istodobno se diljem svijeta organiziraju različiti događaji s ciljem promicanja geografije, geografa, geografskih koncepcija i geografskog istraživanja.

Inicijativu GeoNight prvi je put predložio Francuski nacionalni geografski odbor (CNFH) 2017. Od 2018. godine ta se inicijativa proširila na međunarodnoj razini, najprije u Europi, zahvaljujući Europskom udruženju nacionalnih geografskih društava (EUGEO), a zatim i šire, zahvaljujući Međunarodnoj geografskoj uniji (IGU).

Službena stranica Međunarodne noći geografije je OVDJE, a projekte prijavljene u Hrvatskoj možete pratiti na Geonight i ABCgeografija.

Događaj je bio popraćen i na FACEBOOKU te na službenim stranicama Međunarodne geografske unije.

Od 15 prijavljenih projekata u Hrvatskoj dva su projekta naše škole, OŠ Bol iz Splita. U njima su sudjelovali učenici 5. a, 6. a te 7. a, b i c razreda s učiteljicom geografije i engleskog jezika Tihanom Modrić.

U projektu Virtualni posjet Australiji, organiziranom u partnerstvu s International Grammar School, Sydney, Australija, učenici su imali priliku stupiti u vezu s hrvatskim učiteljem Marinom Rosandićem u Australiji, raspitati se o načinu života i školovanja, problemima s kojima se susreo pri odlasku iz Hrvatske i dolasku u Australiju.

Njegovi učenici i kolege odgovarali su na pitanja naših učenika. Svi rezultati projekta prikazani su OVDJE. Više informacija dostupno je na geonight.net.

U projektu Introduce Croatia and Say Hello to Poland sudjelovali su učenici 7. c razreda. Tijekom njega učenici iz Hrvatske upoznali su učenike poljske osnovne škole Zespol Szkol w Lubcza, koje je vodila učiteljica engleskog jezika Magdalena Przenioslo. Učenici su s tom školom već sudjelovali u projektu Erasmus+ Open Your Mind, Change Your Life, a na ovaj smo način nastavili suradnju. Učenici su videozapisima i prezentacijama predstavili svoju školu i zemlju te zaigrali Kahoot!, kviz o tome koliko su upamtili. Za više informacija kliknite OVDJE.

Ovim projektima učenike se potaknulo na istraživanje te virtualno putovanje i upoznavanje prirodnih ljepota i načina života na drugom kraju Zemlje. Također su se upoznali i s drugim obrazovnim sustavima, otkrili važnost poznavanja geografije kao interdisciplinarne znanosti te  važnost komunikacije na stranom jeziku.

■ Piše: Tihana MODRIĆ, učiteljica geografije i engleskog jezika | OŠ Bol, Split ■