Iz učionice
OŠ PUJANKI, SPLIT
Naše integrirano učenje na stranom jeziku
objavljeno: 3. lipnja 2021.

Osnovna škola Pujanki u Splitu provodi treći Erasmus+ KA1 projekt. Tema projekta je upotreba CLIL metodologije u nastavi. CLIL metodologija je integrirano učenje sadržaja nastavnih predmeta na stranom jeziku.

U projektu sudjeluju učiteljice engleskog jezika Marija Čarija Agoli i Ana Kodrić Ivelić, učiteljica razredne nastave Marijana Šundov, učiteljica biologije i kemije  Antonija Bezić-Radman i učiteljica matematike Nina Šegvić.

Projekt obuhvaća osam primjena mobilnosti, tj. odlaska na stručno usavršavanje u strane zemlje. Dosad su ostvarena dva takva projekta 2019. g. u Valenciji.

U planu je odlazak učiteljica engleskog jezika i razredne nastave  na stručno usavršavanje u Reykjavik u srpnju ove godine.

NEKE OD PROVEDENIH AKTIVNOSTI

♦♦ Suradnja učiteljice  engleskog jezika i učiteljice kemije i biologije: na satu kemije učenici su ponovili označavanje atoma te imena pojedinih kemijskih elemenata na hrvatskom i engleskom jeziku. Na satu engleskog jezika slagali su riječi na engleskom jeziku služeći se simbolima kemijskih elemenata. Nakon toga ponovno smo razgovarali o slavnoj znanstvenici Marie Curie, prvoj dobitnici dviju Nobelovih nagrada  iz dvaju različitih područja, fizike i kemije, koja je otkrila dva kemijska elementa: radium i polonium. Ciljevi aktivnosti: ponavljanje sadržaja kemije, unapređenje vještina razmišljanja: analitičkog, kritičkog i kreativnog mišljenja; unapređenje jezične kompetencije.

♦♦ Suradnja učiteljica engleskog jezika i matematike na Europskom danu jezika, kad smo spojili Europski dan jezika i Dan tablice množenja. Među mnogobrojnim aktivnostima na satu matematike učenici su recitirali brojalicu na engleskom jeziku u kojoj je bio i matematički zadatak. Brojalicu su ponovili  i na satu engleskog jezika.

♦♦ Suradnja učiteljice razredne nastave i engleskog jezika: na satu prirode i društva učenici su učili dijelove cvijeta i tijek rasta i razvoja biljke te su rješavali zanimljive listiće i pridavali nazive dijelova biljke na engleskom jeziku. Dobili su upute za sadnju biljke na engleskom jeziku, a na satu engleskog jezika dodatno su usvojili vokabular vezan za dijelove cvijeta. Odabrali su pet biljaka koje rastu u njihovoj blizini te napravili  identifikacijske karte o njima. U njima su na stranom jeziku napisali  ime biljke,  boju cvijeta, mjesto gdje se može naći i u kojem godišnjem dobu raste.

♦♦ Na satu hrvatskog jezika učenici su primijenili alat “Story Starters” koji im omogućava da se kreativno pismeno izražavaju. Učenici su na engleskom jeziku dobivali kreativne pojmove koji su im poslužili kao ideja za pisanje sastavka. Pojmove su trebali prevesti s engleskog jezika i zatim napisati sastavak. 

Projekt završava u rujnu sljedeće godine, a do tada su planirane još mnoge zanimljive aktivnosti i još 4 odlaska na stručno usavršavanje u inozemstvo.

■  Piše: Marijana Šundov, učiteljica razredne nastave |  OŠ Pujanki, Split ■