No, pitanje je bi li nam trebala i osnovna škola matematičkog usmjerenja?
Trenutačno u osnovnim školama nastavnici s nadarenim učenicima (iz matematike) rade na dodatnoj nastavi.
To je formalni način rada. Istina je da se s takvim učenicima uspije raditi i na redovnom satu, kada nastavnik s ostatkom razreda ponavlja gradivo.
No, pitanje je bi li, kao što postoje matematičke gimnazije, učenici mogli upisati i osnovnu matematičku školu? Koja od 5. razreda ima matematički smjer?
Ove jeseni u San Franciscu se otvara matematička osnovna (točnije middle school) i srednja škola. Osnivači kažu da će škola pratiti propisani osnovnoškolski i srednjoškolski program, ali uz pojačanu satnicu matematike. Učenici će stjecati znanja iz teorije brojeva, raditi na raznim istraživačkim projektima i uključiti se u doprinos društvu učenjem matematike.
Ideja o takvoj školi proizišla je iz istočnoeuropskih i ruskih škola, koje (poput naših) imaju izvannastavne sate matematike.
U školi Proof ti sati bit će u kurikulumu škole. Učenici će učiti predmete koje slušaju i njihovi vršnjaci u drugim školama, s jednom razlikom – poslijepodne će tri sata učiti gradivo iz matematike i informatike.
Neće biti grupirani po godinama ili razredima u koje idu, nego prema svojim sposobnostima.
Ideja te škole je da se okupe mladi matematički talenti u jednoj školi te da se s njima radi na onome u čemu su uspješni te tako stvori još bolja okolina za stjecanje novih znanja.
■ Prema vašem mišljenju, postoji li potreba za ovom vrstom osnovnih škola u Hrvatskoj?
Gojko KRIVOKAPIĆ