Jučer-danas-sutra
Plaće učitelja izravno povezane s postignućima njihovih učenika
objavljeno: 22. siječnja 2015.

Brojna istraživanja koja su provedena od 1990. do 2010. godine pokazuju kako su plaće učitelja izravno povezane s postignućima njihovih učenika. Zemlje koje velikim dijelom ovise o učiteljima koji rade na određeno vrijeme kao zamjene i uz to su loše plaćeni imaju i najlošije učenike.

Osrednje plaće i gotovo nikakve mogućnosti napredovanja u službi snažno potiču izostajanje s posla i ne izvršavanje radnih obaveza.
Još je lošije stanje opremljenosti škola. Učitelji sami kupuju papir za listiće, kredu (u boji), plaćaju kopiranje, donose svoje laptope u školu jer školski ne rade… Kuda ide ovaj sustav!?
Zašto škole i učitelji ne mogu dobiti sve što je neophodno za kvalitetan rad i obrazovanje. 

Za predsjedničke izbore Kolinda Grabar Kitarović i Ivo Josipović, jer su prošli u drugi krug od države imaju pravo na milijun kuna, manje-više, a nema se za one koji će u budućnosti obrazovati mlade.

Zašto niti jedan predsjednički kandidat nije rekao (a kasnije se i trudio to ostvariti) da će zahtijevati veća ulaganja u obrazovanje! U prvom redu učitelje, ali i u škole! To im očito nije bitno.
U cilju povećanja svijesti i odnosa prema obrazovanju na UNESCO-voj je konferenciji u Muscatu, u Omanu,  u svibnju ove godine dovršen dokument o sporazumnom pristupu ciljevima obrazovanja nakon 2015. godine.

Dokument donosi sedam globalnih ciljeva koji bi trebali osigurati „jednaku i sveobuhvatnu izobrazbu i cjeloživotno učenje za sve do 2030. godine“.

  • Predškolska skrb i obrazovanje

Do 2030. ‘x’ posto djevojčica i dječaka predškolske dobi morali bi biti kvalitetno pripremljeni za osnovnu školu kroz neki oblik predškolskog odgoja i obrazovanja, uključujući najmanje godinu dana besplatne i obvezne predškolske inastave s posebnim osvrtom na spolnu jednakost i marginalizirane pojedince/skupine.

  • Osnovna izobrazba

Sva bi djeca do 2030. morali uspješno završiti besplatnu i obveznu osnovnu školu u trajanju od najmanje 9 godina, koja bi obavezno vodila računa o spolnoj jednakosti i marginaliziranim pojedincima/skupinama.

  • Pismenost mladih i odraslih

Svi mladi i najmanje ‘x’ posto odraslih do 2030. trebali bi dosegnuti visok stupanj pismenosti i ovladati računanjem kako bi u potpunosti sudjelovali u društvenom životu. Preporučuje se posvetiti pozornost djevojčicama i ženama kao i marginaliziranim pojedincima/skupinama.

  • Vještine za posao

Obrazovanjem i obukom u srednjoj školi ili kroz više obrazovanje, te dobivanjem zvanja, najmanje ‘x’ posto mladih i ‘y’ posto odraslih do 2030. treba steći znanja i vještine za pošten posao i život.

  • Znanje građanstva i održivog razvoja

Do 2030. svi će učenici steći znanja, vještine i stavove za utemeljenje održivih i miroljubivih društava kroz globalno građansko obrazovanje i obučenost za održivi razvoj.

  • Učitelji

Do 2030. vlade moraju omogućiti da sve učenike podučavaju kvalificirani i profesionalno osposobljeni, motivirani i dobro plaćeni učitelji.

  • Financiranje obrazovanja

Do 2030. sve bi zemlje morale dodijeliti najmanje 4-6 posto bruto domaćeg proizvoda (BDP) ili 15-20 posto iznosa javne potrošnje sustavu obrazovanju, dajući prednost potrebitim skupinama i jačajući financijsku suradnju za obrazovanje, pri tom dajući prednost siromašnim zemljama.

Predloženi ciljevi predstavljaju temelj Okvira za djelovanje kojeg će razviti UNESCO u suradnji s partnerima iz EFA-e. Okvir će dati smjernice provedbi budućih obrazovnih programa i odrediti globalne ali i posebne ciljeve zemalja temeljem njihova različitog društvenog, političkog, gospodarskog i kulturnog položaja.

Kad bi se naše Vlade držali ovoga i već jednom shvatile da samo ulaganjem u znanje možemo ići naprijed!!!

 

Izvor:

http://ucenici.info/kvalificirani-motivirani-i-dobro-placeni-ucitelji/

http://www.unesco.org/new/en/education/resources/online-materials/single-view/news/key_milestones_reached_for_new_education_goals/#.VJxfze-DY9