Jučer-danas-sutra
POSAO I BRIGA
Pretjerana brižljivost može vas učiniti manje uspješnim učiteljem
objavljeno: 28. svibnja 2015.

To također može prouzročiti da se previše brinete, a kad se previše brinete, niste samo iscrpljeni, preokupirani i nimalo zabavni ljudima oko sebe, nego pravite pogreške koje vas čine manje djelotvornim.

Vi kao učitelj postajete osobno uvrijeđeni kad se učenici nedolično ponašaju, nervozni, lako frustrirani i manje pristupačni. Postajete toliko emocionalno ovisni o uspjehu svojih učenika da počinjete za njih činiti stvari koje samo oni sami mogu napraviti za sebe.

Istina je da najbolji učitelji održavaju razinu profesionalne udaljenosti – od svojih učenika, učionica te čak i od škole.

 Vide svoj posao kao dvosmjernu ulicu – daju sve od sebe za svoje učenike, učenike poučavaju zanimljivim sadržajima, utječu na njih ugodnošću i dopadljivošću, stvaraju iskustvo učenja čiji dio žele biti i njihovi učenici, ali i očekuju najbolje od učenika, što se iskazuje u svemu što rade.

Od jednakog pristupa svima do davanja uputa pojedincima da ponove ono što je rečeno cijelom razredu nekoliko minuta prije, njihova djela objavljuju svijetu njihovu duboku i trajnu vjeru u učenike.

Ali, ako preuzmu na sebe odgovornosti svojih učenika, čak i emocionalno, tada im šalju poruku da mogu raditi što žele. U takvim situacijama učenici sliježu ramenima na upute, ignoriraju zahtjeve za tišinom, s slušaju samo kad im odgovara. Sanjare, pričaju i broje pločice na stropu.

Učenici nisu svjesni da im je očajnički potrebno ono što im vi nudite. Rezultat je učitelj pod stresom i razred pun učenika koji ne mare.

U najdjelotvornijim učionicama odgovornosti su jasno razdvojene i definirane.

Učitelj radi svoj posao dobro, pruža učenicima sve što im je potrebno da budu uspješni, a onda dio posla prebacuje na učenike koji tada raspravljaju o nekoj knjizi, zadatku, provode neki eksperiment itd.

Vaš posao je da predajete, inspirirate i držite ih odgovornima –  što je potpuno u vašoj kontroli. Kad svoju fizičku i emocionalnu energiju fokusirate na te tri odgovornosti i budete odlučni u tome da prebacite ostatak posla na učenike, vaš stres će nestati.

U isto vrijeme, cjelokupna atmosfera vašeg razreda će se promijeniti.

Vaši će učenici osjetiti teret odgovornosti za učenje i ponašanje.

Njihovo poštovanje prema vama će porasti, zajedno s osjećajem neovisnosti , a vaša loša raspoloženja, bol i razočaranje će nestati i imat ćete energiju koju trebate da biste stvorili najbolji razred koji možete. Tada ćete napokon moći ostaviti školu u školi.

 

Izvor:

http://www.smartclassroommanagement.com/2014/10/04/why-caring-too-much-can-make-you-a-less-effective-teacher/