Posebno zanimljiva tema koja se pojavila na mrežnoj stranici SEG trajno je stručno usavršavanje (CPD) učitelja kao ključnog čimbenika za unapređivanje kvalitete učenja i nastave.
U 28 europskih obrazovnih sustava poticanje CPD-a smatra se profesionalnom obavezom koju podupiru ne samo obrazovni trendovi nego i obrazovne reforme. Trajno stručno usavršavanje obavezno je i za sve učitelje u Hrvatskoj (uključujući ravnatelje, stručne suradnike i administrativno osoblje) na svim obrazovnim razinama, a posebno će im biti važno kad najavljena reforma počne.
Prema posljednjem OECD-ovu istraživanju (TALIS), dva su područja u kojima se najviše osjeća potreba za trajnim stručnim usavršavanjem nastavnika:
- poduka učenika s posebnim potrebama i
- razvijanje informacijske i komunikacijske tehnologije (ICT).
Većina europskih obrazovnih sustava nalaže školama da moraju imati plan o trajnom stručnom usavršavanju nastavnog osoblja.
Zemlje poput Nizozemske i Škotske otišle su i korak dalje zahtijevajući od nastavnika vlastiti pojedinačni CPD plan.
Sudjelovanje u CPD-u potiče se raznolikim metodama – promaknućem i novčanim inicijativama, popunom satnice, poreznim olakšicama te nizom drugih mjera.
U 18 europskih obrazovnih sustava, sudjelovanje u trajnom stručnom usavršavanju izravno je povezano s promaknućem ili sustavom napredovanja do viših profesionalnih razreda.
U okviru Erasmus+ programa škole iz 33 europske zemlje mogu se prijaviti za financijsku potporu za projekte mobilnosti, što je izvrstan način za podupiranje stručnog usavršavanja nastavnog i nenastavnog osoblja.
O brojnim mogućnostima koji se nude u tim projektima više donosi naša Agencija za mobilnost i programe EU-a.