Savjeti stručnjaka
TKO BI TO REKAO
Bolje razmišljamo na nogama, doslovno
objavljeno: 7. svibnja 2015.

Zapravo, preliminarni rezultati pokazuju 12 posto veću angažiranost na zadacima kad se koriste stolove za stajanje, što je jednako dodatnih sedam minuta po satu angažiranog rada.

Ova otkrića, objavljena u časopisu International Journal of Health Promotion and Education, temelje se na istraživanju provedenom na gotovo 300 djece od drugog do četvrtog razreda koja su promatrana tijekom cijele školske godine.

Angažiranost je mjerena praćenjem ponašanja tijekom rješavanja zadataka poput ispitivanja, dizanja ruke ili sudjelovanja u aktivnim raspravama te ponašanjima koja nisu bila vezana uz temu, poput pričanja o temama koje nisu vezane uz nastavu.

Stolovi za stajanje su povišeni, a imaju stolice u blizini, što omogućuje učenicima da sjede ili stoje tijekom sata po vlastitoj želji.

Mark Benden, profesor na A&M Health Science Center School of Public Healthuu Teksasu, po struci je ergonomski inženjer. Postao je zainteresiran za stolove za stajanje kao način reduciranja pretilosti kod djece te za olakšavanje napora na strukturu kralježnice koji je čest kod tradicionalnih stolova. Lekcije naučene iz njegovog istraživanja vodile su do razvijanja nastavne verzije stola za stajanje.

Bendenova prethodna istraživanja pokazala su da takvi stolovi pomažu pri smanjivanju pretilosti – djeca koja koriste taj tip stolova troše 15 posto više kalorija od djece koja koriste tradicionalne klupe.

Benden kaže da nije iznenađen rezultatima istraživanja, jer su prethodna istraživanja pokazala da fizička aktivnost, čak i u niskim razinama, može pozitivno utjecati na kognitivne sposobnosti.

„Stajaće radne stanice smanjuju probleme disruptivnog ponašanja te jačaju pozornost učenika ili akademsku bihevioralnu angažiranost tako što učenicima pružaju drugačiju metodu za završavanje akademskih zadataka, što razbija monotoniju sjedenja“, smatra Benden.

„Istraživanja ukazuju na to da je akademska bihevioralna angažiranost jedan od najvažnijih faktora koji pridonose učeničkom uspjehu. Jednostavno rečeno, bolje razmišljamo kada stojimo nego kada sjedimo.“

Ključan je faktor istraživanja, smatra Benden, da škole koje koriste stolove za stajanje u učionicama mogu istovremeno postići dvoje: povećati akademski uspjeh i smanjiti dječju pretilost.

Izvor:

http://www.sciencedaily.com/releases/2015/04/150424121118.htm