Savjeti stručnjaka
NIJE LOŠE ZNATI KADA ZATREBA
Što reći učenicima koje više nećete vidjeti?
objavljeno: 13. kolovoza 2015.

Svake godine kada učenici iziđu iz razreda posljednji put rađaju se različite emocije. Ja uvijek imam potrebu ostaviti im nešto što mogu ponijeti sa sobom i iskoristiti kad su u škripcu. Nadam se da je i cijela školska godina bila puna takvih stvari, ali posljednji dan škole je i vaša posljednja prilika za tu vrstu utjecaja.

Da, putem e-maila, društvenih mreža te pri susretima još možete „pričati“ s učenicima, ali to više nije isto. Stvari se nekako promijene.

Stoga evo 30 ideja o tome što reći učenicima na odlasku. Možda ćete neke od ovih prijedloga morati prilagoditi svom razredu i situaciji.

 

30 stvari koje možete reći učenicima koje više nećete vidjeti:

 

1. Hvala.

2. Perspektiva je sve. Tvoj život će otići u onom smjeru u kojem te tvoje misli vode.

3. Nikada se ne radi samo o tebi.

4. Utemelji vlastitu mjeru uspjeha. Napravi to što prije, i nikada se ne osvrći.

5. Nađi hrabrosti u svrsi i idejama, a ne u nekim apstrakcijama. Svrha može pružati hrabrost čak i kada se bojiš.

6. Koristi mudrost oko sebe. Nauči naći mudrost svugdje. U prirodi, u glazbi, u pogreškama, u tišini.

7. Odaberi svoje bitke.

8. Nitko ne mrzi čitanje. Ti si vjerojatno samo vrlo izbirljiv čitatelj. Većina ljudi, kad ušeta u knjižaru u kojoj su tisuće knjiga, može biti zainteresirana za samo nekoliko. To je normalno. Nađi tih nekoliko.

9. Nauči se smijati samome sebi.

10. Okruži se ljudima i idejama koje te inspiriraju.

11. Ako ti se ne sviđa nešto u vlastitom životu, promijeni to. Ništa nije gore od toga da iznevjeriš samog sebe.

12. Ostavi stvari boljima nego što si ih našao.

13. Budi brutalno iskren prema sebi.

14. Propitkuj sve.

15. Imati integritet znači napraviti pravu stvar kad nitko ne gleda.

16. Razmišljaj globalno, djeluj lokalno.

17. Ti si pripadnik ljudske rase. Tvoj život nije samo tvoj, nego svačiji.

18. Vjeruj u sebe.

19. Tvoj rad i tvoj život ne moraju biti „odvojeni“. Tvoj „rad“ ne znači nužno karijeru i definitivno ne znači „posao“. Tvoj rad je tvoja dnevna interakcija sa svijetom. Odaberi ga pažljivo.

20. Uvijek znaj kome se možeš obratiti za što.

21. Manje pričaj, više slušaj.

22. Sreća nije ono što misliš. Mediji i društvene konvencije naučile su te da su posao, novac, brak i neprekidna zabava životni ciljevi. Ali, prava sreća, između ostalog, dolazi iz drugih izvora, osjećaja usklađenosti volje i djelovanja. Slobode. Umijeća. Umješnosti. Povezanosti. Življenja onog u što vjeruješ.

23. Svako malo propitaj svoje razmišljanje, resetiraj svoju perspektivu. Nikada nećeš biti u stanju napraviti to, ali pokušaj. Sve što si internalizirao tijekom svih ovih godina napravio si bez iskustva – i vjerojatno ćeš prenijeti te kognitivne pristranosti i emocionalne predrasude u rani stadij svog odraslog života.

24. Nemoj raditi samo ono što su ti tvoji učitelji i roditelji rekli da radiš. Oni te vole, ali ne mogu razumjeti kompleksnost tvog života, tvoje nade i misli, snove i strahove, pa će pokušati projicirati svoje nesigurnosti i aspiracije na tebe. To je tvoj život, a ne tuđi.

25. Odluči što tebi znači „dobar posao“ i odupri se potrebi da ga socijaliziraš kako bi stekao tuđe odobravanje. Iako je proizvod tvog rada naposljetku javan, tvoja interakcija s tim poslom je tvoj život i vrlo je privatna. Svake noći kada se svjetla ugase i kada smo svi naposljetku sami, ti dobronamjerni ljudi koje te vole također se moraju suočiti sa svojim radom i nesigurnostima, nadama, frustracijama i snovima. Baš kao i ti sa svojima.

26. Uvijek znaj svoje prioritete. Nije uvijek lako uvidjeti da će A prouzročiti B. Dok se stvari mijenjaju, nemoj se bojati odbaciti one koje više ne funkcioniraju.

27. Priznaj kada si pogriješio.

28. Ja sam tvoj učitelj za cijeli život. Ako me ikada trebaš, znaš gdje ćeš me naći.

29. Nemoj previše pojednostavljivati ono što je složeno, nemoj previše razmišljati o onome što je jednostavno.

30. Pokušaj uskladiti svoje ponašanje sa svojim sustavom vjerovanja, a ne obratno.

 

……………………….

 

Napomena:

  • Autor članka je Terry Heick, urednik portala Teach Thought. Njega najviše zanima kako se poučavanje mijenja u digitalnom i povezanom svijetu te digitalna pismenost, uloga igre u učenju, fleksibilnost projektno orijentiranog učenja, potencijal videoigara i simulacije u učenju itd.

[ IZ DRUGIH MEDIJA | izvor: teachthought.com ]

http://www.teachthought.com/teaching/30-things-to-tell-students-youll-never-see-again/