Mogli biste reći da su ova pravila prejednostavna te da ne bi funkcionirala kod djece razreda viših od četvrtog. Ja nisam tako siguran u to.
Sve se svodi na vaš pristup „upravljanja učionicom“ ili promociju okoliša primjerenog za učenje i osobnu interakciju – okoliša kakav vaši učenici zaslužuju. Neki učitelji vjeruju da pravila moraju biti specifičnija – da je „Poštuj!“ nejasno te da treba naznačiti sve stvari koje učenici ne bi smjeli činiti.
I to je pristup koji funkcionira za te učitelje.
Ali, ako sebe ubrajate u onu drugu skupinu – koja se nada da ponašanje nije samo naučeno, nego je proizvod samosvijesti i samopoštovanja – tada morate poći drugim putem, a to je razlog zbog kojeg su ova pravila toliko dobra.
Prvi popis pravila je prilično tradicionalan, ali je pojednostavljen i gotovo potpuno fokusiran na ljudsko biće za koje su pravila napisana, umjesto na sama pravila.
Riskiraj i pogriješi, daj sve od sebe, reci hvala i molim, naporno radi – to su sve odlični savjeti.
Drugi popis pravila (preuzet sa stranice loveandlogic.com) također je jednostavan, ali vješto vodi učenika kroz tipičan razvoj nekog „problema“.
Taj niz pravila također počinje obostranim poštovanjem i sigurnim okruženjem u učionici, a ohrabruje učenika da bude samosvjestan, djeluje slobodno, ali da uvijek misli i na druge.
Drugi popis također završava tamo gdje je počeo: sa samosvjesnim učenikom, ovaj put nastojeći ispraviti samoga sebe ili neku doživljenu nepravdu, dajući učenicima pravo glasa i neki oblik pisanog ugovora za interakciju s učiteljem na (donekle) neutralnom terenu.
Čak i ako ne ispadne tako, to je prekrasna početna točka i jedan od najpromišljenijih popisa razrednih pravila koje smo vidjeli.
……………
Kako vodim svoju učionicu
- Poštivat ću vas, stoga poštujte i vi mene.
- Možete raditi sve što ne pravi probleme nekom drugom.
- Ako prouzročite neki problem, zamolit ću vas da ga i riješite.
- Ako ne možete riješiti problem, ili to ne želite, ja ću nešto poduzeti.
- Ono što ću ja napraviti ovisit će o konkretnoj osobi i konkretnoj situaciji.
- Ako mislite da je nešto nepravedno, šapnite mi: „Mislim da ovo nije u redu“ i razgovarat ćemo.
……………..
Napomena:
- Autor članka je Terry Heick, urednik portala Teach Thought. Njegov su glavni interes razvoj poučavanja u digitalnom i povezanom svijetu te digitalna pismenost, uloga igre u učenju, fleksibilnost projektno orijentiranog učenja, potencijal videoigara i simulacije u učenju itd.
Izvor: teachthought.com