Savjeti stručnjaka
MOJA UČIONICA
Univerzalna pravila za svaki razred
objavljeno: 20. kolovoza 2015.

Mogli biste reći da su ova pravila prejednostavna te da ne bi funkcionirala kod djece razreda viših od četvrtog. Ja nisam tako siguran u to.

Sve se svodi na vaš pristup „upravljanja učionicom“ ili promociju okoliša primjerenog za učenje i osobnu interakciju – okoliša kakav vaši učenici zaslužuju. Neki učitelji vjeruju da pravila moraju biti specifičnija – da je „Poštuj!“ nejasno te da treba naznačiti sve stvari koje učenici ne bi smjeli činiti.

I to je pristup koji funkcionira za te učitelje.

Ali, ako sebe ubrajate u onu drugu skupinu – koja se nada da ponašanje nije samo naučeno, nego je proizvod samosvijesti i samopoštovanja – tada morate poći drugim putem, a to je razlog zbog kojeg su ova pravila toliko dobra.

Prvi popis pravila je prilično tradicionalan, ali je pojednostavljen i gotovo potpuno fokusiran na ljudsko biće za koje su pravila napisana, umjesto na sama pravila.

Riskiraj i pogriješi, daj sve od sebe, reci hvala i molim, naporno radi – to su sve odlični savjeti.

Drugi popis pravila (preuzet sa stranice loveandlogic.com) također je jednostavan, ali vješto vodi učenika kroz tipičan razvoj nekog „problema“.

Taj niz pravila također počinje obostranim poštovanjem i sigurnim okruženjem u učionici, a ohrabruje učenika da bude samosvjestan, djeluje slobodno, ali da uvijek misli i na druge.

Drugi popis također završava tamo gdje je počeo: sa samosvjesnim učenikom, ovaj put nastojeći ispraviti samoga sebe ili neku doživljenu nepravdu, dajući učenicima pravo glasa i neki oblik pisanog ugovora za interakciju s učiteljem na (donekle) neutralnom terenu.

Čak i ako ne ispadne tako, to je prekrasna početna točka i jedan od najpromišljenijih popisa razrednih pravila koje smo vidjeli.

……………

Kako vodim svoju učionicu

  • Poštivat ću vas, stoga poštujte i vi mene.
  • Možete raditi sve što ne pravi probleme nekom drugom.
  • Ako prouzročite neki problem, zamolit ću vas da ga i riješite.
  • Ako ne možete riješiti problem, ili to ne želite, ja ću nešto poduzeti.
  • Ono što ću ja napraviti ovisit će o konkretnoj osobi i konkretnoj situaciji.
  • Ako mislite da je nešto nepravedno, šapnite mi: „Mislim da ovo nije u redu“ i razgovarat ćemo.

……………..

Napomena:

  • Autor članka je Terry Heick, urednik portala Teach Thought. Njegov su glavni interes razvoj poučavanja u digitalnom i povezanom svijetu te digitalna pismenost, uloga igre u učenju, fleksibilnost projektno orijentiranog učenja, potencijal videoigara i simulacije u učenju itd.

Izvor: teachthought.com