PRIJE SVEGA: Prekinite nastavu na trenutak, pozdravite učenika i poželite mu dobrodošlicu. Što dalje?
■ IMPROVIZIRATI
Nemojte samo posjesti učenika na prazno mjesto i nastaviti s nastavom. To nije lijepo ni prijateljski. Improvizirajte i dajte učeniku priliku da se predstavi jer to olakšava priključivanje razredu, a i Vi dobivate sliku o tome koji tip učenika imate pred sobom: otvorenog, koji rado govori o sebi ili zatvorenog, koji će reći onoliko koliko je nužno.
Pomozite mu da ostavi pozitivan prvi dojam u razredu – zadajte mu da nastavi s čitanjem ili mu postavite pitanje, nakon toga postaje lakše. Tek nakon toga nastavite s lekcijom kako ste planirali.
■ NA NASTAVI
Novi učenici uvijek imaju neki problem. Ili ne razumiju dobro zadatak ili nemaju sve potrebne bilješke ili materijale. U prvim danima morate pokazati razumijevanje, skupljanje udžbenika može trajati tjedan dana – nakon toga bi sve trebalo biti spremno. Dajte učeniku jasne upute, najbolje popis.
■ RAZINA UČENJA
Djeca donose određeno predznanje sa sobom. Ono se ne mora poklapati s predznanjem koje imaju vaši učenici. Ako je novi učenik već usvojio određen sadržaj, iskoristite to i pustite da napravi kratki izvještaj o tome. Ocijenite li različito znanje kao nerelevantno, učenik će se odmah osjetiti marginaliziranim u novom razredu.
■ POMOĆ ZA VRIJEME ODMORA
Tko god je to iskusio, zna da nije lako biti nov. Lijepo je kad ne stojite sami tijekom odmora i možete ići s nekim. Može pomoći ako jednom učeniku zadate zadatak ili ga zamolite da provede novog učenika kroz školu i pokaže mu sve.
■ ŠKOLSKI ZADACI
Ako netko dolazi samo nekoliko dana prije ispita, pustite ga da piše, ali možete ostaviti rad neocijenjenim. Tako će nastavnik, roditelji i učenici dobiti uvid u ono što novi učenik može ili ne može. Slabosti i nedostatci su vrlo brzo vidljivi. Zatražite razgovor kako biste saznali područja u kojima mu je posebno potrebna pomoć. Možda možete odmah posredovati za instrukcije od kolega učenika.
■ INTEGRACIJA
Posebno je važna integracija učenika jer samo u okruženju u kojem se učenik osjeća dobro može uspješno učiti, raditi i pokazati što može.
………………
NAPOMENA:
- Autorica članka Manon SANDER predavala je u osnovnoj i srednjoj školi. Predavač je na Sveučilištu u Bielefeldu, gdje nadzire praksu budućih nastavnika. Majka je šestero djece i aktivni pisac za mnoge nakladnike i časopise.
- Izvor: forrefs.de