U knjizi Dizajn vizualnih komunikacija Jane Žiljak Gršić, Morane Jugović i Ulle Leiner Maksan predstavljene su povijesne, ali i suvremene tehnologije i prakse na području dizajna vizualnih komunikacija. Autorice donose temeljit pregled elemenata grafičkog dizajna, procesa vrednovanja dizajnerskog djela te osobitosti dizajna vizualnih komunikacija u različitim njegovim aspektima: od knjige i plakata do web-dizajna, dizajna ambalaže, dizajna interakcija, videoigara, aplikacija i ikona.
Večeras je na Interliberu 2022. predstavljena i knjiga Jane Žiljak Gršić, Morane Jugović i Ulle Leiner Maksan “Dizajn vizualnih komunikacija”. Knjigu su predstavili dr. sc. Ante Žužul, predsjednik Upravnog odbora Školske knjige, dr. sc. Petar Jandrić, Iva Babaja, mag.art, autorice knjige dr. sc. Jana Žiljak Gršić, Morana Jugović i Ulla Leiner Maksan te urednica Jozefina Ćurković.
Knjiga sadržava recentne primjere dizajna uglednih hrvatskih dizajnera te primjere studentskih radova i završnih radova na studiju. Namijenjena je svim čitateljima koje zanima područje dizajna vizualnih komunikacija, ponajprije studentima. Pregledna struktura, naglasak na primjerima iz prakse te bogata oprema s više od 300 ilustracija i fotografija čine ovo izdanje referentnom literaturom koja će studente upoznati sa svim dijelovima procesa dizajna: od pristupa zadatku, preko koncipiranja autorskoga dizajnerskog rješenja i primjene suvremenih tehnologija u realizaciji dizajna do suradnje sa stručnjacima ostalih područja i konačnog predstavljanja proizvoda.
Vizualne komunikacije imaju dugu povijest i dio su osnovne ljudske potrebe za komunikacijom čije tragove možemo pratiti još od prapovijesti.
U knjizi koja obuhvaća sve važne dijelove vizualnih komunikacija opisane su različite faze stvaranja dizajnerskog rješenja na jasan i koncizan način
Sustavno izučavanje dizajna i institucionalno obrazovanje dizajnera u Hrvatskoj počelo je 1989. godine kada je osnovan Studij dizajna pri Arhitektonskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu. Velik entuzijazam prvih studenata tog studija pridonio je razvoju struke i profiliranju stručnjaka upravo za područje dizajna kojim su se dotad najčešće bavili likovni umjetnici ili talentirani inženjeri. Bliska suradnja sa studentima, život s dizajnom u praksi te potreba za sustavnim sadržajem ponukali su Janu Žiljak Gršić, Moranu Jugović i Ullu Leiner Maksan da napišu udžbenik koji će obuhvatiti sve važne dijelove vizualnih komunikacija. Autorice su diplomirale dizajn na Studiju dizajna Arhitektonskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu i profesionalno se bave dizajnom u različitim okružjima.
„U proteklih dvadeset godina dogodila se snažna ekspanzija interneta te je njegova upotreba na profesionalnoj i privatnoj razini gotovo neizostavan dio naše svakidašnjice. Razvoj novih tehnologija postavio je i posve nove zahtjeve za dizajnere, pa se njihovo područje rada znatno proširilo te obuhvaća i web-dizajn, dizajn interakcija, dizajn videoigara, dizajn aplikacija, ikona i dr. Svrha je ove knjige prikazati i opisati sve faze stvaranja dizajnerskog rješenja na jasan i koncizan način te potkrijepiti teoriju primjerima iz prakse. Na osnovi primjera recentnijih radova naših kolega dizajnera te uspješnih studentskih radova željele smo prikazati značenje dizajnerske struke za suvremeno društvo. Ti se primjeri ističu vrhunskom kvalitetom realizacije i iznimnom kreativnošću”, ističu autorice u predgovoru.