Školska knjiga za vas
JOSIPA BLAGUS NEDAVNO SE PRIDRUŽILA UREDNIČKOM TIMU RAZREDNE NASTAVE U ŠKOLSKOJ KNJIZI
Sve ono što sam radila za školu, radim i sada
objavljeno: 10. rujna 2021.

Nakon više od dvadeset godina rada u školi Josipa Blagus nedavno se pridružila uredničkom timu razredne nastave u Školskoj knjizi. Josipu svi prepoznaju kao kreativnu, pozitivnu, punu energije i drukčijih ideja koje je uvijek spremna provesti. Napredovala je u zvanje učitelj savjetnik, dva puta zaredom dobila nagradu MZO-a kao jedan od 500 najboljih učitelja u Hrvatskoj, osvojila nagradu za najbolji eTwinning nacionalni projekt, okušala se i u Erasmus projektima, prikazivala primjere iz prakse na brojim konferencijama i sudjelovala u radu Cjelovite kurikularne reforme za Tehničko i informatičko područje.

No kako je počeo Josipin učiteljski put i kako ju je doveo do uređivanja udžbenika pročitajte u razgovoru koji smo s njom vodili.

Kako ste se odlučili postati učiteljica?

 Često čujem kako su moje kolegice znale još u djetinjstvu da žele postati učiteljice. Ja nisam takav slučaj. Odluku sam donijela netom prije upisa na fakultet. Srednja škola je prošla u sjeni Domovinskog rata i nakon svega što se dogodilo oko mene i u mojem životu morala sam donijeti životnu odluku, što ću i kako ću. Nekako mi je bilo prirodno odabrati poziv učiteljice. Kad sam se upisala na fakultet, bila sam ponosna i imala sam osjećaj da činim pravu stvar.

Oni koji vas dobro poznaju, a pogotovo vaši učenici, rekli bi da ste kreativni, veseli, drukčiji. Što mislite zašto? 

 Tijekom studija, ali i poslije u učionici uvijek me vodila misao da stvari u prosvjeti mogu biti bolje, suvremenije, zanimljivije. Uvijek sam se trudila da učenicima škola bude sinonim za veselje, otkrivanje nečega novog i da izbjegnemo da je to mjesto gdje je sve teško i stresno. Vjerujem da je taj moj poriv dolazio od mene same jer i ja u svim situacijama, ma koliko one znaju biti stresne, pokušavam biti pozitivna i vedra.

Gdje ste napravili svoje prve učiteljske korake?

 Moj životni školski put počinje u Osnovnoj školi Ivan Mažuranić u zagrebačkoj Dubravi gdje radim svoje prve učiteljske korake. Kako sam bila zaposlena na pola radnog vremena, razred sam dijelila s mojom najvećom mentoricom Ivanom Paclik. Vjerujem da sam radi nje postala ovo što jesam (i privatno i poslovno) i da sam puno stvari, koje nas nisu naučili na fakultetu, naučila od nje.

Godine 2006. odlazim raditi u Osnovnu školu Bukovac u kojoj sam provela prekrasnih petnaest godina. Sjećam se da sam nakon povratka s rodiljnog dopusta počela malo drukčije gledati na posao i utjecaj učitelja. Tada sam se prvi put susrela s digitalnim alatima kojima sam se počela koristiti u svojem radu.

Radili ste i u produženom boravku. Koliko je to bilo drukčije od redovne nastave?

 Desetak godina sam provela u produženom boravku, i to je također ostavilo traga u mojem životu. Kad bih oko dvanaest sati došla na posao i vidjela tu dječicu u razredu, prva bi mi misao bila da su oni tu od jutra (neki su dolazili i prije sedam sati) i da zaslužuju dobiti najbolje od mene. Uključivali smo se gotovo u sve projekte, odlazili kamo god smo mogli otići, pozivali u posjet roditelje, liječnike, volontere. Kamo nismo mogli fizički otići, odlazili smo organizirajući videokonferencije. Svojim sam im primjerom htjela pokazati da je u životu sve moguće uz rad i trud.

Ujedno ste i suautor udžbenika. Je li to utjecalo na vaš dolazak u svijet izdavaštva?

 Kako sam u međuvremenu završila studij pojačane informatike na UFZG-u, dobila sam priliku sudjelovati u stvaranju udžbenika iz Informatike za učenike od 1. do 4. razreda u izdanju Školske knjige. U tom procesu stvaranja polako ulazim u svijet izdavaštva i učim neke nove stvari i termine (korektura, prijelom, layout itd.).

Kako ste odlučili otići iz razreda i što je bilo najteže?

 Nakon završetka rada na udžbeniku moje učenike, kolege i mene zadesile su dvije nesretne situacije. Pandemija i potres. Tijekom tih dana bili smo osuđeni na izolaciju, ali kako smo se od prvog razreda koristili digitalnim alatima, prijelaz na online nastavu i nije bio toliko stresan. Na poziv MZO-a uključujem se i u pripremu materijala za održavanje Škole na trećem. Tog ljeta donosim odluku da bih voljela probati nešto drugo i priključujem se uredništvu razredne nastave u Školskoj knjizi. Mislim da mi je to bila najteža odluka jer sam trebala obavijestiti svoje učenike da nećemo sljedeće godine biti zajedno.

Zašto Školska knjiga?

 Često me kolegice pitaju kako mi je biti urednik i u čemu je razlika. I dandanas nemam prave riječi kojima bih opisala sličnosti i razlike. Sve ono što sam radila za školu, radim i sada, ali sad sam dio jednog lanca. Do finalnog materijala (bilo da su to plakati, pripreme, prezentacije, udžbenici, listići i sl.) prođe puno sastanaka, dogovora, razmišljanja i promišljanja. Svatko u tom lancu pridonese svojim idejama i finalni materijal bude odličan.

Odabrala sam Školsku knjigu jer je njima učitelj na prvome mjestu, jer svi u Školskoj promišljaju kako unaprijediti sustav školstva, kako poboljšati hrvatsko obrazovanje. Odabrala sam biti dio tima u Školskoj knjizi jer njeguju iste vrijednosti kao i ja. Ne zadovoljavamo se postojećim, uvijek se trudimo biti inovativni i biti uistinu podrška kojoj znate ime.

Sigurno vas često pitaju i hoćete li se vratiti u školu?

 Nemam osjećaj da sam izašla iz škole. Imam osjećaj da sam samo premještena negdje drugdje. Jer svakodnevno komuniciram s jako puno učitelja diljem Lijepe Naše, poslušam s čime se sve oni bore i pokušavam im pomoći. Osim toga rad u uredništvu donio mi je toliko divnih ljudi u moj život koji su barem malo nadomjestili ono što mi ipak nedostaje, a to su učenici.