Školstvo u medijima
Domaću zadaću (ne) treba ukinuti!
objavljeno: 9. ožujka 2015.

[IZ DRUGIH MEDIJA | ucenici.info]  …ali je učitelj u praćenju rada učenika i ocjenjivanju prepušten sam sebi. Pravilnik o načinima, postupcima i elementima vrednovanja učenika u osnovnoj i srednjoj školi toliko je općenito napisan, da učiteljima ostavlja veliki prostor pri određivanju kriterija za vrednovanje i ocjenjivanje učenika.

Učitelji bi na razini škole, odnosno županijskih stručnih vijeća trebali te kriterije ujednačiti, ali i dalje ostaje problem jednakog vrednovanja svih učenika u Lijepoj Našoj.

Problem proizlazi iz toga da je ocjena jedini kriteriji za upis u srednju školu, ali kriteriji za istu ocjenu nisu ujednačeni. Jesu li onda svi učenici u jednakom položaju pri upisu u srednju školu? U nastavi matematike ti kriteriji se najviše razlikuju kod ocjenjivanja domaćih zadaća.

Kako najbolje i najpravilnije ocijeniti domaću zadaću?

Savjetnik iz matematike jednom je prigodom rekao: 

Pri ocjenjivanju domaće zadaće potrebno je pratiti: redovitost pisanja, točnost, urednost, složenost zadataka i samostalnost. Dok redovitost pisanja, točnost, urednost i složenost zadataka možemo vidjeti u bilježnici, samostalnost u radu moramo provjeriti na propitivanjem na nastavnom satu. To bi onda bilo usmeno ispitivanje? Ili ako pišu provjeru iz domaće zadaće, zar to nije pisana provjera. Što ako odličan učenik „zaboravi bilježnicu“, a iz provjere dobije 5?

Mi ne znamo je li riješio zadaću, ali znamo da je zna riješiti. Što ako je napisao (odnosno prepisao), a iz provjere dobije 1? Kako ocijeniti tu zadaću? Ima zadaću, ali nije točno napisao njezinu provjeru.

Učenici često prepisuju domaću zadaću

Zato neki učitelji samo provjeravaju jesu li učenici napisali ono što su imali i na osnovu toga ocjenjuju učenika. Neki učitelji samo provjeravaju učenike, pisano ili usmeno, znaju li riješiti zadatke iz zadaće. Dok neki kombiniraju i jednu i drugo, što bi možda i bilo najbolje rješenje, ali takav vid provjere učitelju oduzima najviše vremena od nastavnog sata.

Moje mišljenje je da bi brojčano ocjenjivanje domaće zadaće trebalo izbaciti iz škole (i iz imenika). Učenicima treba objasniti važnost uvježbavanja i samostalnog rješavanja zadataka, ali trenutno učenici pišu domaće zadaće isključivo zbog ocjene ili iz straha da ne dobiju lošu ocjenu.

Domaću zadaću ne treba ukinuti. To je jedna od rijetkih dječjih dužnosti i jako je bitno da dijete izvršava svoje dužnosti i obaveze. 

Na učitelju ostaje da učenike ocjeni po znanju, a ne da pogađa je li učenik prepisao ili samostalno napisao domaću zadaću. 

Cijeli članak pročitajte OVDJE !