Školstvo u medijima
SVE PET!
Geneza svibanjske panike ili: bulimijsko učenje i kolekcionarstvo
objavljeno: 28. svibnja 2015.

U škole je uveden niz novina pod izlikom da se učenicima olakša školovanje, da ih se potakne na učenje, na rad i kreativnost, savjesnost, spoznaju o važnosti znanja, blablabla truć truć. Ukinuto je zaključivanje ocjena na polugodištu. Uveden je vremenik pisanih provjera.

E, a baš taj famozni Vremenik su učitelji obvezni napisati i objaviti na početku školske godine, a škole ga zakvačiti na svoje web stranice i vidljiv je u e–imeniku. Uglavnom, širu javnost treba upoznati s vremenikom ko da se radi o novoj Severininoj ljubavi. Urbi et orbi!

  • Muke po vremeniku

Zahvaljujući zakonu, učitelji postaju ozbiljna konkurencija vidovitom Milanu, babi Vangi pa čak i samom Nostradamusu, jer već u prvoj polovici rujna moraju znati da će učenici biti spremni točno određenog datuma za provjeru iz točno određenog gradiva.

Naravno, moraju predvidjeti i elementarne nepogode, bolesti koje desetkuju razrede, nenajavljene posjete, gostovanja, izlaske iz škole i slično i dozvoliti si eventualno odstupanje od planiranog vremenika za pomno opravdana dva do tri dana.

  • Između ispita – anoreksija

Situacija: učenici nisu dovoljno svladali predviđeno gradivo i učiteljska je procjena da još treba ponavljati. Ali ne! U vremeniku piše da je danas ispit. Vidio tata! Vidjela mama! Vidjelo pola susjedstva da je danas ispit. I tko strada? Učitelj! Ako odgodi ispit – nije dobro. Treba obrazložiti odgodu kao da obrazlaže pronevjerene milijune iz državne blagajne. Ako ne odgodi ispit – opet nije dobro, jer će se nakupiti jedinica i loših ocjena.

Uz pomoć vremenika učenici mogu mirno odmarati od ispita do ispita. Čemu učiti između ispita? Lijepo piše: treći ispit znanja, Hrvatski narodni preporod, 15.studenoga! Ima se vremena. Dan–dva pred zadani datum, eventualno knjiga u ruke, (m)učenje cjelonoćno, naštrebano gradivo i to je to.

Bulimijsko učenje. Natrpavanje glave informacijama, koje će se nakon ispita povratiti, izbaciti iz memorije. Puf. Isparilo. Ionako sijedi novi ispit, novo gradivo, novi bulimični ispad. A između dva najavljena ispita – anoreksija.Totalna apstinencija od knjige. Resetiranje memorije.

  • Kolekcionarstvo

Učenici su pretvoreni u sakupljače ocjena. Postali su kao oni koji čekaju mjesečeve mijene da bi taj dan držali dijetu i uzdaju se u uspjeh i dva broja manji konfekcijski broj. E ne ide to tako. Rezultat je ipak na kraju – svibanjska panika.

Nema zaključivanja ocjena na polugodištu. Razlog više za opuštanje. Laganini plovidbu školskom godinom. Uzalud su vapaji učitelja da nema vremena za ispravljanjem loših ocjena. Zaboga, tko još u listopadu razmišlja o prosjeku u lipnju?

Uz ocjene na polugodištu, još je i bilo neke šanse popraviti prosjek u drugom poluvremenu, ali sad e – imenik neumoljivo izbacuje prosjek cijele godine. I tako se gradi svibanjska panika.

  • Čemu zapravo služe ocjene?

Ocjene inače služe učiteljicama da maltretiraju djecu. Da dižu živac roditeljima. Molim lijepo, kakav je to način da učiteljica ne prizna odgovor u provjeri iz prirode i društva ako je on sadržajno točan, ali pravopisno ne da boli glava nego izaziva lagane vriskove – zbog malog poĆetnog slova nečijeg imena, pogrIJEšno napisane skupine ije i je, prolIJEČa i slično?

Mislim stvarno. Ako je provjera iz prirode i društva, može biti i na kineskom, važno da je odgovor sadržajno točan. I tko je kriv za lošu ocjenu? Pa učiteljica, naravno.

 

 [ IZ DRUGIH MEDIJA | varazdinski.hr | piše: Gordana FODER ]