Školstvo u medijima
Jedna sasvim ‘ludo’ slobodna škola
objavljeno: 4. ožujka 2015.

Ovdje su odbacili sva sigurnosna pravila i zabrane vezane za igru učenika i slobodno vrijeme koje provode oko škole. Swansonovim školarcima danas je dozvoljeno da oko škole jure svojim biciklima, da se penju na drveće, igraju bull-rush (neka vrsta dječjeg rugbyja karakteristična za sva društva u kojima je rugby „nacionalni sport“), mačevaju štapovima, ljuljaju, da grade skloništa, ili rade što god žele raditi.

Ovdje u Swanson školi pravila igre djeca kreiraju sama, ona se mijenjaju iz minute u minutu ovisno o situaciji, što se većini može činiti kao kaotično stanje koje zahtjeva restrikcije. Uostalom, restrikcije i jesu uvedene zbog takvih opažanja.

Ali, u praksi je to pokazalo nešto sasvim suprotno. Ozljeda je manje, djeca pokazuju bolji psihomotorički napredak, bolje procjenjuju rizik, ostvaruju bolje rezultate učenja, stopa vršnjačkog nasilja (bullying) drastično je pala, a i školarci su vidljivo sretniji. 

 

Zbog sretne djece sretni su i njihovi roditelji i učitelji, sretan je mudri ravnatelj škole, ali i cijela zajednica koja će od ovakvog pristupa odgoju i obrazovanju vrlo brzo osjetiti korist. Pravila koja vrijede u njihovoj slobodnoj igri su intuitivna, kako ravnatelj škole Bruce McLachlan kaže: „Djeci nije dozvoljeno da se međusobno poubijaju.“

Do ovoga nisu došli slučajno.Universty of Otago i Auckland Tehnical School pokrenuli su projekt s nazivom Play Study“ s ciljem da se kroz poticanje na slobodnu igru utječe na zdraviji život i prevenira vršnjačko nasilje.

Većina škola koje su se uključile u projekt, a riječ je o više od 900 škola, odlučile su se na pristup uvođenja aktivnijih ali nadziranih oblika igre, samo se Bruce Swanson odlučio na potpuno slobodan pristup i ostvario rezultate koji znatno odskaču od ostalih.

Djeci treba prostora, piše Kapitalac na svom blogu za hrvatske čitatelje. Znatno više nego što je većina roditelja svome djetetu spremna omogućiti, pruža im OŠ Swanson. Roditeljsko lebdjenje nad djecom, tzv. „helicopter parenting“, i njihovo nastojanje da pod svaku cijenu spriječe mogućnost njihovog ozljeđivanja realno su vrlo kontraproduktivni postupci. Slobodna igra djeci pruža priliku da nauče što je to rizik. Osim toga kroz slobodnu igru djeca se uče nositi s posljedicama, bilo pozitivnim ili negativnim, a i konačni uspjeh je da su po završetku odmora i povratku u razred fokusiranija i spremnija za učenje.

Izvor:

https://kapitalac.wordpress.com/2015/02/26/ukidanjem-regulative-ukidamo-i-probleme/