Paul Barnwell, dugogodišnji učitelj u školama u američkoj saveznoj državi Kentucky, nedavno je na portalu Education Week objavio svoja zapažanja o unapređenju međuljudskih odnosa u školi u vidu sedam jednostavnih i korisnih naputaka kolegama.
Dajte ali ne očekujte protuuslugu
Surađivati s ljudima koji od vas uvijek očekuju nešto zauzvrat nije najbolji put za ‘gradnju’ održive i autentične veze. To ne znači da nećemo nikada tražiti protuuslugu, nego samo da nam to ne bude prva pomisao kada izlazimo kolegama ususret.
Razgovarajte, ne šaljite mejlove
Pisanje e-maila umjesto telefonskog poziva ili susreta može izgledati kao lak oblik komunikacije na radnom mjestu, ali valja na umu imati sljedeće: što više pošaljete mejlova, više ćete morati provjeravati pristiglu poštu i odgovarati. Što više vremena provedete ispred zaslona, manje ćete imati vremena za pozdraviti kolege, pitati ih kako su i graditi odnose s ljudima s kojima radite.
Pratite svoje kolege na društvenim mrežama
Kontakti s kolegama na društvenim mrežama, osim lakših tema, mogu imati i radni karakter posebice izmjenjujete li s njima zamisli, ideje, predodžbe i informacije o poslu.
Uspostavite međudisciplinarne veze
Povežite se s kolegama koji predaju druge predmete kako bi proširili mogućnosti prenošenja znanja na učenike, upravo zahvaljujući izgrađivanju vaših raznolikih kolegijalnih veza.
Smijte se
Vaš je posao važan i jako iscrpljujući. Ali osmijeh čini čuda. Dijeljenje radosti i vedrine može stvoriti neobično snažne veze i učiniti vam i najnaporniji dan podnošljivijim.
Budite skromni
Neovisno o tome koliko dugo radite i koliko imate iskustva u poslu, ne ustručavajte se pitati kolege za njihova iskustva čak i one koji misle da „sve znaju“. Nije isključeno da će vam ta „herkulovska zadaća“ biti odbojna ali ne odustajte ako je boljitak pojedinih učenika u pitanju.
Proširite svoj krug
Kontaktirajte sa svima – savjetnicima, mentorima, knjižničarima, tajnicama, spremačicama… Svi mi gradimo veze različito: neki zahtijevaju čvršću povezanost, drugi pažljivo biraju s kim će kontaktirati. No, prevladaju li u školskoj kulturi zatvorena vrata i stav „samo me pusti da držim nastavu“, to će zacijelo naštetiti našoj sposobnosti komunikacije s ljudima u školskoj zgradi.
Nastava je mnogo praktičnija i ugodnija ustrajemo li u građenju pozitivnih odnosa s kolegama iz različitih skupina, jer to je pravi temelj za aktivnu profesionalnu suradnju, nastavu i učenje.
http://www.edweek.org/tm/articles/2015/01/13/stop-sending-emails-and-other-tips-for.html