Školstvo u medijima
Najbolji su finski, a najviše zarađuju švicarski učitelji
objavljeno: 18. prosinca 2014.

Uspoređujući rezultate učenika u rješavanju PISA testa u 30 od ukupno 34 zemlje članice Organizacije za ekonomsku suradnju i razvoj (OECD) i novčane iznose uložene u obrazovne sustave tih zemalja, ugledna svjetska konzultantska tvrtka GEMS Education Solutions predstavila je rezultate istraživanja u publikaciji „Indeks učinkovitosti”.

Proračuni 30 zemalja OECD-a namijenjenih za obrazovanje dosegnuli su nevjerojatnih 2,2 trilijuna dolara, uz napomenu Hrvatska nije članica OECD-a.

Za mjeru su uzeti odnosi učiteljske plaće i prosječan broj učenika u uočionici. Najučinkovitiji  je finski obrazovni sustav! Za njim slijede: korejski, češki i mađarski. Zanimljivo je da je u Švicarskoj i Njemačkoj učinkovitost niža nego u Češkoj,  iako im je  domaći bruto proizvodi po glavi stanovnika za 50 posto viši nego u Češkoj, a učiteljske plaće i do tri puta veće.

Ovisno o specifičnostima pojedine zemlje, učinkovitost se može poboljšati rastom ili smanjivanjem broja učenika u učionici.

Finska i Koreja, dvije najbolje plasirane zemlje u GEMS-ovu pokazatelju učinkovitosti, dijele slične značajke: postižu zadovoljavajuće rezultate, primjereno plaćaju učitelje i ravnomjerno usklađuju odnos između učitelja i broja učenika.

S ostvarenom prosječnom godišnjom zaradom od 68.820 US dolara (što je oko 425.000 kuna) švicarski su učitelji najbolje plaćeni učitelji u 30 OECD-ovih zemalja.

Učiteljski posao dobro je plaćen i u Nizozemskoj, Njemačkoj i Belgiji, zemljama koje nakon Švicarske najbolje plaćaju učitelje.

U Velikoj Britaniji prosječna godišnja primanja učitelja iznose 40.910 US dolara (252.000 kuna) dok francuski učitelji u prosjeku godišnje zarade 33.570 US dolara (više od 200.000 kuna).

Učitelji tjedno odrade prosječno 38 sati. Najmanji broj sati u učionici provedu talijanski  učitelji – samo 29, a zamalo dvostruko više odrađuju njihovi japanski kolege  – 56 sati.

 

Izvori:

http://www.theguardian.com/teacher-network/teacher-blog/2014/

http://www.edefficiencyindex.com/book/