…opremljena pametnim pločama i tabletima, a neke od njih i video-konferencijskom opremom. U prvih 13 osnovnih i 7 srednjih škola stiže oprema vrijedna 20 milijuna kuna.
…………….
U e-projekt ušle su različite škole iz svih dijelova Hrvatske, od Dubrovačko-neretvanske županije sve do Vukovara.
■ Zdravstvena škola, Split
■ I. gimnazija, Varaždin
■ Gimnazija „Matija Mesić“, Slavonski Brod
■ Pomorska škola, Zadar
■ Gimnazija „Bernardina Frankopana“, Ogulin
■ Srednja škola Vela Luka, o. Korčula
■ Gimnazija Gospić
■ OŠ „Izidora Kršnjavog“, Zagreb
■ OŠ Čakovec
■ OŠ Šijana, Pula
■ OŠ „Vladimir Nazor“, Križevci
■ OŠ „Eugena Kumičića“, Slatina
■ OŠ „Domovinske zahvalnosti Knin“
■ OŠ Čazma
■ OŠ „Ivana Perkovca“ Šenkovec
■ OŠ „Zvonimira Franka“, Kutina
■ OŠ Sveti Križ Začretje
■ OŠ „Dragutina Tadijanovića“, Vukovar
■ OŠ Klana
■ OŠ Vijenac, Osijek
…………….
Ukupno 160 nastavnika matematike, kemije, biologije i fizike, u tim školama dobit će tzv. hibridna prijenosna računala, ostalima stižu tableti, a svaka škola će dobiti po jednu suvremeno opremljenu interaktivnu i prezentacijsku učionicu. Učenici će u njima koristiti tablete i obrazovne digitalne sadržaje, doznaje Jutarnji list.
Dvadeset škola izdvojeno je među odabranih 150 [od preko 700 prijavljenih ] koje bi do 2018. trebale postići visoki stupanj digitalne zrelosti. Riječ je o pilot-projektu e-Škola Hrvatske akademske i istraživačke mreže [CARNet] ukupne vrijednosti više od 300 milijuna kuna.
Projekt je ubrzan jer je Ministarstvu znanosti, obrazovanja i sporta osiguralo predfinanciranje u iznosu od 20 milijuna kuna, dok ostatak sredstava dolazi iz Europskih strukturnih fondova – kaže Dragana Kupres, voditeljica CARNetova Ureda za EU projekte.
U Ministarstvu znanosti, obrazovanja i sporta potpisan je ugovor između Hrvatske akademske i istraživačke mreže CARNET-a i 20 škola i njihovih osnivača, gradova ili županija koje su prve uključene u pilot-projekt “E-škole-razvoj sustava digitalne zrelosti škola”.
U fokusu projekta e-Škole su nastavnici STEM područja, odnosno u našem kontekstu matematike, fizike , kemije i biologije. Za te predmete bit će razvijeni digitalni sadržaji, a za nastavnike se priprema sustavna edukacija za razvoj digitalnih kompetencija te podrška tijekom cijelog projekta.
Projektom nisu obuhvaćeni svi učenici, već u prvih 20 škola đaci 7. i 8. razreda osnovnih i 1. i 2. razreda srednjih škola.
Projekta e-Škola iz obrazovnih institucija ipak neće istisnuti klasična pomagala poput ploče, krede ili papirnatih udžbenika. U CARNetu objašnjavaju da će se klasični i digitalni sadržaji u školama koristiti paralelno.
– To je praksa i drugih zemalja, što s jedne strane nije loše s obzirom da se modeli potpune digitalizacije u cijelom svijetu tek testiraju – kaže Dragana Kupres.
Hrvatska ovim projektom slijedi europske države koje su ranije krenule s informatizacijom školstva. Zemlje koje su prije Hrvatske ušle u EU dobro su iskoristile europske fondove za opremanje škola, pa su primjeri dobre prakse u korištenju tehnologija u obrazovnom procesu države poput Poljske, Slovenije, Mađarske, Španjolske ili Portugala.
Do 2018. 1076 nastavnika u 150 škola u Hrvatskoj trebalo bi koristiti hibridna prijenosna računala, a trenutačno ih primjerice e-Dnevnik koristi njih 15.392 u 380 škola. [ IZ DRUGIH MEDIJA | Jutarnji list, petak, 21. kolovoza 2015. Str. 8. | piše: Mirela Lilek]