Školstvo u medijima
Važnost školskog odmora
objavljeno: 24. veljače 2015.

…aktivnije su uključeni, sigurniji i pozitivniji tijekom ostatka školskog dana. Pozitivno školsko ozračje povezuje se s brojnim povoljnim učincima od redovitog pohađanja nastave do visokih učeničkih postignuća.

Četiri elementa pozitivnog ponašanja

U istraživanju navode četiri ključna elementa koja pridonose pozitivnom ponašanju učenika:

  • fizička i emocionalna sigurnost učenika u školi
  • pozitivni odnosi s vršnjacima i odraslima
  • potpora za učenje
  • institucijsko okruženje koje potiče školsko povezivanje i uključivanje.

Uobičajeno, odmor se ne smatra dijelom školskog dana, posebice u američkim školama čiji su kriteriji postignuća isključivo učinkovitost i isplativost. Zato su u SAD pojedine škole skratile vrijeme za odmor ili ga čak potpuno ukinule.

Takva je praksa potpuno suprotna nalazima stanfordskih stručnjaka koji su tvrde da školski odmor u velikoj mjeri pridonosi ukupnoj pozitivnoj atmosferi u školi.

Treneri za poboljšanje kvalitete odmora

Za potrebe istraživanja obučeni su i treneri koje su ‘zaposlili’ u šest osnovnih škola kako bi poboljšali kvalitetu školskog odmora.

U suradnji s učenicima nizom su pravila unaprijedili igre tijekom odmora i upoznali ih s načinima rješavanja sukoba, promičući pozitivnu komunikaciju i inkluzivno ponašanje. Svaka je škola imala dva odmora tijekom dana.

Nakon intervjua s učiteljima, ravnateljima i trenerima, pa potom i skupinama učenika, zapažanjima tijekom odmora i anketama među učiteljima, ali i uspoređivanjem škola s dobrim i lošim rezultatima, istraživači su došli do zanimljivih rezultata.

Čak 89 posto anketiranih učitelja izjavili su da su primijetili poboljšanje u organizaciji odmora, a ravnatelji smanjivanje učestalosti sukoba među učenicima.

Posebno je istaknuta uloga odraslih u cjelovitoj izvedbi školskog odmora:

„Odmor može izgledati kao vrijeme za dječju igru ili zabavu, no sve dok se odrasli ne uključe u aktivan nadzor i potporu visokokvalitetnom odmoru, to može biti vrijeme kada se djeca osjećaju nesigurno, fizički i emocionalno.“

U zaključku se navodi da se u školama s bolje vođenim i organiziranim odmorom učenici osjećaju bolje, sigurnije i angažiranije što se povezuje s poboljšanjem cjelokupnoga školskog ozračja.

Izvor:

http://news.stanford.edu/news/2015/february/recess-benefits-school-021115.html