Na kraju 4. razreda ponavljamo naučene pojmove i likovne elemente pa je došao na red i komplementarni kontrast. Ono što krasi ovu moju generaciju, činjenica je da pamte i upijaju moje „likovne priče” ili storytelling. Znali su ponoviti priču iz prvog razreda o jednoj osnovnoj boji, koja se naljutila, a druge su dvije zaplesale u kolu i stvorile novu (izvedenu) boju. To me je ugodno iznenadilo.
Jedan se učenik prisjetio i rada koji smo radili (presjek lubenice) i baš me ugodno iznenadilo da su likovne elemente zapamtili sjećajući se priče.
Vrlo su brzo napisali parove na ploču i objasnili kako su oni nastali.
Nakon ponavljanja komplementarnog kontrasta krenuli smo ponavljati sve što znamo o crti:
- što je to strukturna
- što obrisna crta
- kakve sve crte mogu biti i bojamo li ili crtamo, recimo, flomasterima.
Tu je, također, prevladala velika količina usvojenosti i s osmijehom sam ih pitala što misle da ćemo danas raditi na satu Likovne kulture.
Učenik je iz prve klupe rekao: „Na stolu imate limun i limetu, to nije komplementarni kontrast, ali poznavajući vas, to je sigurno današnji motiv.“
Bio je u pravu.
NASTAVNA JEDINICA:
Presjek limuna/limete prikazan u komplementarnom kontrastu uz korištenje crte.
TEHNIKA:
Uljni pastel i vodene boje.
LIKOVNI PROBLEM:
Komplementarni kontrast i obrisna i strukturna crta.
Tijekom zadavanja zadatka objasnila sam im da je u središtu papira presjek limuna/limete nacrtan strukturnom i obrisnom crtom, a da plohu između crta bojimo komplementarnom paru. Polje iza limuna/limete potrebno je napraviti dinamično kao niz kvadratića da bi ostvarili likovni zadatak: komplementarni kontrast.
Zanimljivo je da su tijekom vrednovanja razgovarali kako je vidljiv i treći likovni element, toniranje boje, kojima su mnogi učenici pribjegli da se bolje uoči kvadratna mreža.
Jedna je skupina učenika željela prikazati i lubenicu u ovom prikazu, ali nisu bili zadovoljni kako im je likovni rad na kraju izgledao.
Dio je učenika kod kuće ponovila rad oduševljeni jarkim kontrastom, koji je na ovom motivu vidljiv, a jedna se učenica pohvalila kako su roditelji uokviri njezin rad.
Kao učiteljica ponosna sam što su sve savladali i naučili da je sat Likovne kulture u njihovu obrazovanju značajan i važan te da uče s osmijehom.
■ Radovi učenika 4. b OŠ „Sveta Nedjelja“ nastali pod mentorstvom učiteljice Sandre Vuk ■