Pošto su već u prvom i drugom razredu gradili različite ritmove i uspoređivali ih s glazbom, danas smo učili novu vrstu ritma za koju dosad nisu čuli. Prvo smo pričali/razgovarali/ istraživali o pojmu širenja sunčeve svjetlosti i kako mnogi šablonski sunce prikazuju u kutu svojih radova i kako se „zrakasto” širi. Jedan je učenik spomenuo da ga mama maže posebnim kremama, jer je osjetljiv na sunčevu svjetlost. Tu smo se dotaknuli brige o zdravlju, ali i pojma zračenja = radijacije.
Kad su ostvarili i otkrili ta dva pojma – SUNCE i ZRAČENJE – bilo je lako pretvoriti to u likovni jezik. Radijalni ritam jest ritam koji polazi od središta i širi se prema vanjskim rubovima, pazeći na simetriju i ritam. Ritam je pravilna izmjena ili ponavljanje elemenata. Pravilnost se očitava u prepoznatljivom i izmjerljivom algoritmu, načinu odabranom da se promjena izvrši, po M. Huzjak .
Cjelina:
Ploha
Nastavna tema:
Grafički dizajn
Likovno područje:
dizajn, slikanje
Likovni problemi (ključni pojmovi):
kompozicija boja i oblika, simetrija, ritam i niz
Motiv:
nevizualni: radijalni ritam (zrakasti)
Likovno-tehnička sredstva i likovne tehnike:
kolaž-papir
- Album radova: https://photos.app.goo.gl/gjmHDm6H4hYtDv1HA
Nakon uspješno završenog sata, učenici su imali potrebu svaki rad kritički procijeniti.
Iznimno su zadovoljni koloritom, izgledom panoa te ih zatičem kako sjede pred njim i nadalje procjenjuju radove, komentiraju, a dio učenika zamolilo je crnu podlogu da kod kuće izrade ovakve radove za bake i roditelje (prijatelje) i da ih poklone za nadolazeće blagdane. Ocijenili su sat izvrsnim i još dugo pričali o radijalnom ritmu, jer su se osjećali ponosnima što znaju likovni pojam koji drugi ne znaju i mogu objašnjavati što taj pojam znači.
………………………….
- Radovi nastali pod mentorstvom učiteljice Sandre VUK
- Radovi učenika 3. b OŠ Sveta Nedelja
- Mrežna stranica za likovnu kulturu: https://sites.google.com/view/likovna-kultura/naslovnica
- Mobilna aplikacija https://likovnakultura.glideapp.io/