Učitelji stvaraju
LIKOVNI MI VOLIMO ♦117.♦
Samoborska svraka oblikovanje (plošno) plastelinom
objavljeno: 24. veljače 2022.

Moji učenici žive između dva velika grada – Samobora i Zagreba. Jedan je od simbola Samobora Samoborski fašnik (karneval). Učenici su već u vrtićoj dobi sudjelovali na fašniku, ali nisu uočili SVRAKU. Svraka je simbol Samoborskog fašnika koja govori ono što se drugi ne usude reći, a ako nekoga povrijede njezine riječi, ona to izvrgne na šalu.

CIJELU PRIČU O SVRAKI OBLIKOVALA SAM PREZENTACIJOM

Učenici su nakon odgledane prezentacije rekli da je svraka ptica predivnog crno-bijelog perja. Njezin je rep jako dug.

Sara je priupitala: „Kako, učiteljice, napraviti svraku plastelinom?

Vidjela sam još upitnika među njima. Objasnila sam im da je današnji način rada drukčiji. Ja ću ih voditi korak po korak u ostvarivanju, a na kraju će oni ukrasiti svraku samoborskim fašničkim bojama.

Oblikovanje ptice utiskivanjem i razmazivanjem otopljenog plastelina u početku je bilo jako teško. Dječaci nisu htjeli uprljati prste, djevojčice su htjele oblikovati veće plohe i bez lijepljenja utisnuti u karton.

Dosta smo se mučili u oblikovanju svrake, ali pustila sam ih da se sami trude i da ostvare taj element najbolje što mogu.

Nakon što smo dobili izgled ptice, utiskivali smo drvenim štapićima različite reljefe i teksture. Zadnji sam im korak prepustila da vedrim bojama na neki način „namaškaraju” svraku.

IZBORNA TEMA: Zajedno smo različiti: učenik likovnim i vizualnim izražavanjem istražuje pripadnost skupini, vršnjacima, obitelji i zajednici te važnost prihvaćanja različitosti, međusobnog uvažavanja i tolerancije.

UMJETNOST I ZAJEDNICA: učenik istražuje likovno i vizualno oblikovanje kao sastavni dio života pojedinca i zajednice (prisutnost likovnog i vizualnog oblikovanja u svakodnevnom okruženju; dizajn, primijenjena umjetnost, vizualne komunikacije, kazalište, spomenici, muzeji, galerije, izložbe, ulična umjetnost).

A.1.1. Obavezni likovni pojmovi:

Hrapava i glatka površina.

Ritam: ponavljanje i izmjena oblika na plohi i u prostoru.

Odnosi: veće, manje, jednako na plohi i u prostoru; dodavanje i oduzimanje oblika.

B.1.1. Učenik prepoznaje različite oblike likovnih i vizualnih umjetnosti:

  • vizualne komunikacije i dizajn.

RAZRADA ISHODA:

Učenik odgovara likovnim i vizualnim izražavanjem na razne vrste poticaja.

• Učenik u kreativnoj igri otkriva značaj osobnog zadovoljstva u stvaralačkom procesu.

ALBUM DJEČJIH RADOVA

■  Piše: Sandra VUK | učiteljica savjetnica | OŠ Sveta Nedelja ■