Mnogi pod pojmom „slikarski rukopis” podrazumijevaju pojam precrtavanja i preslikavanja određenog likovnog djela. Zapravo, griješe u mnogočemu, ali ne u jednome. Učenik je upoznao (imenom i prezimenom) određenog umjetnika, stavio ga u određeno vremensko razdoblje, zna reći nekoliko rečenica o umjetniku što zapravo pripada dijelu opće kulture.
Za razliku od preslikavanja/precrtavanja djela moji učenici uočavaju koji su specifični elementi „slikarskog rukopisa”. Zajedno smo upoznali i proučavali djela umjetnice Alme THOMAS.
Osim biografskih crtica i priča (Nikad nije kasno školovati se), učenicima sam pokazala radove koji se sastoje od niza i ritma boja koji zajedno čine cjelinu.
Baš tu cjelovitost, nastalu igrom malih elemenata od novinskog papira u boji, trebali su prikazati na motivu jesenskih plodova.
Mnoge je igra zanijela pa su se u mnoštvu malih oblika izgubili.
Na kraju je „slikarski rukopis” vidljiv samo u elementima slaganja mozaika od malih kvadratića obojenog papira jer slikarica nikad nije radila na motivu jesenskog ploda.
Cjelina: Ploha i boja.
Nastavna tema: Dizajn/boja.
Likovno područje: Dizajn, slikanje.
Likovni problemi (ključni pojmovi): kompozicija boja i oblika, simetrija, ritam i niz.
Motiv vizualni: plod.
Likovno tehnička sredstva i likovne tehnike: novine u boji, obojena ploha.
♦♦ OBRAZOVNI ZADATCI:
a) Stjecanje znanja: Uočavati plod jeseni te ga prikazati i na drugačiji način (redefinicija) – simbolično i jedinstveno stvarajući geometrijskim oblicima igru boja i oblik elemenata, a crta je samo spojnica u elementarnom nizu. Uočavati oblik ploda, boje i sve to prikazati novinskim papirom u boji.
b) Stjecanje sposobnosti: Razvoj kreativnosti i originalnosti prilikom osmišljavanja kompozicije elemenata kvadratića i boje, razvoj vizualne percepcije – uočavanje izrade rada mozaik-tehnikom, razvoj likovnog izraza, razvoj motorike, uporaba novina u boji, razvoj mašte i sposobnosti razmišljanja. Argumentirano vrednovati i analizirati svoj rad i rad drugih učenika na temelju zadatka.
♦♦ ODGOJNI ZADATCI: razvijanje samostalnosti, razvijanje empatije i odgovornosti prema kulturnoj baštini (plodovi jeseni).
♦♦ TEMATSKA KORELACIJA: Dani zahvalnosti za plodove zemlje.
■ Radovi učenika 4.b OŠ Sveta Nedelja, nastali pod mentorstvom učiteljice Sandre Vuk ■ FOTOGALERIJA ■