Učitelji stvaraju
LIKOVNI MI VOLIMO ■ 96. ■
Slikarski rukopis KOKOT
objavljeno: 4. veljače 2021.

Kokot u hrvatskoj tradicijskoj baštini označava: buđenje nade, snagu i plodnost koju donosi obiteljima koji imaju istaknutu skulpturu kokota na kući.

Više o kokotu kao simbolu saznali smo gledajući prilog HTV-a. Link se nalazi u prezentaciji.

Učenici su se već susreli s temom KOKOTA i različitim su ga tehnikama prikazali. Prije nego što smo krenuli stvarati, zajedno smo pogledali prezentaciju koja govori o hrvatskim naivcima.

Pogledali smo radove: Ivana Rabuzina, Ivana Lackovića Croate, Ivana Večenaja i Josipa Genaralića. Pogledali smo radove čija je tema bila kokot. U svakom su radu učenici uočili baš ono što se i tradicijski misli o kokotu: buđenje novog života, novog dana, glasnoća itd.

Visoko motivirani učenici krenuli su stvarati svog kokota pazeći na dva elementa:

■   smještaj kokota unutar plohe (obrisna crta)

■   detalje i građenje izgleda perja strukturnom/gradbenom crtom.

NASTAVNO PODRUČJE  

NASTAVNA TEMA: crtanje.

1. Točka i crta – kontrast crta po karakteru.

2. Crta – gradbena i strukturna.

NASTAVNA JEDINICA:

Oblikovanje kokota koristeći tuš-kist/ tuš-pero.

KLJUČNI POJMOVI

Obrazovna postignuća:

✿ OBRAZOVNI: uočiti, shvatiti i izraziti različitim crtama obrise kokota, izgraditi perje gradbenim/strukturnim crtama.

✿ ODGOJNI: razvijanje uvjerenja i stavova na području likovne stvarnosti, otkrivanje estetskih vrijednosti kontrasta crta prema karakteru u motivu i izvedbi.

LIKOVNO TEHNIČKO SREDSTVO:

crno bijele novine i tuš-kist/ tuš-pero.

VREDNOVANJE: Učenici su tijekom samovrednovanja bili jako kritični prema svom radu. Prilikom prezentiranja radova na ploči njihova se percepcija prema radu mijenjala te odmakom od jednog rada i gledanjem/uočavanjem svih radova u skupnom pregledu, mijenjali su i mišljenje. Istaknuli su da su jako zadovoljni svojim radovima i da ih je trud i koncentriranost na promatranje istaknutih radova hrvatskih naivaca dodatno motivirao na stvaranje vlastitog kvalitetnog rada.

Cijela fotogalerija

■  Radovi učenika 3. b OŠ Sveta Nedelja nastali pod mentorstvom učiteljice Sandre Vuk