Kokot u hrvatskoj tradicijskoj baštini označava: buđenje nade, snagu i plodnost koju donosi obiteljima koji imaju istaknutu skulpturu kokota na kući.
Više o kokotu kao simbolu saznali smo gledajući prilog HTV-a. Link se nalazi u prezentaciji.
Učenici su se već susreli s temom KOKOTA i različitim su ga tehnikama prikazali. Prije nego što smo krenuli stvarati, zajedno smo pogledali prezentaciju koja govori o hrvatskim naivcima.
Pogledali smo radove: Ivana Rabuzina, Ivana Lackovića Croate, Ivana Večenaja i Josipa Genaralića. Pogledali smo radove čija je tema bila kokot. U svakom su radu učenici uočili baš ono što se i tradicijski misli o kokotu: buđenje novog života, novog dana, glasnoća itd.
Visoko motivirani učenici krenuli su stvarati svog kokota pazeći na dva elementa:
■ smještaj kokota unutar plohe (obrisna crta)
■ detalje i građenje izgleda perja strukturnom/gradbenom crtom.
NASTAVNO PODRUČJE
NASTAVNA TEMA: crtanje.
1. Točka i crta – kontrast crta po karakteru.
2. Crta – gradbena i strukturna.
NASTAVNA JEDINICA:
Oblikovanje kokota koristeći tuš-kist/ tuš-pero.
KLJUČNI POJMOVI
Obrazovna postignuća:
✿ OBRAZOVNI: uočiti, shvatiti i izraziti različitim crtama obrise kokota, izgraditi perje gradbenim/strukturnim crtama.
✿ ODGOJNI: razvijanje uvjerenja i stavova na području likovne stvarnosti, otkrivanje estetskih vrijednosti kontrasta crta prema karakteru u motivu i izvedbi.
LIKOVNO TEHNIČKO SREDSTVO:
crno bijele novine i tuš-kist/ tuš-pero.
VREDNOVANJE: Učenici su tijekom samovrednovanja bili jako kritični prema svom radu. Prilikom prezentiranja radova na ploči njihova se percepcija prema radu mijenjala te odmakom od jednog rada i gledanjem/uočavanjem svih radova u skupnom pregledu, mijenjali su i mišljenje. Istaknuli su da su jako zadovoljni svojim radovima i da ih je trud i koncentriranost na promatranje istaknutih radova hrvatskih naivaca dodatno motivirao na stvaranje vlastitog kvalitetnog rada.
■ Radovi učenika 3. b OŠ Sveta Nedelja nastali pod mentorstvom učiteljice Sandre Vuk ■