
Tijekom zime vrtovi su prazni, cvijeća nema. Kad sam postavila pitanje koje bi cvijeće moglo cvasti tijekom hladnih dana, učenici su odmah odgovorili – papirnato.
Upustili smo se u tu pustolovinu izrađivanja i oblikovanja papirnatoga zimskog cvijeća.
Za učenike prvog razreda bila je to nova tehnika, trganje papira.
Mnogi su negodovali da su im prsti umrljani od grafita s novina. Sljedeće što su imali pred sobom bio je krep-papir, ponovno nepoznanica za njih. Dodirivali su ga, pokušavali izravnati i s mukom lomiti/sjeckati prstićima.
Kad je svaki učenik pred sobom imao poveću hrpu papira, dopustila sam im da maštom oblikuju zimski cvijet/cvijeće.
Završni detalj dodali smo crnim flomasterom, mnogi su iskazali da znaju/poznaju dijelove cvijeta, a drugi su od prijatelja čuli za riječi stapka, peteljka, latice, tučak…
ISHOD: OŠ LK A.1.1.
Učenik prepoznaje umjetnost kao način komunikacije i na različite poticaje odgovara likovnim izražavanjem.
Na razne vrste poticaja učenik odgovara likovnim i vizualnim izražavanjem.
RAZRADA ISHODA:
Učenik se u stvaralačkom procesu i izražavanju koristi:
✅ likovnim jezikom (obvezni pojmovi likovnog jezika i oni za koje učitelj smatra da mu mogu pomoći pri realizaciji ideje u određenom zadatku)
✅ iskustvom usmjerenog opažanja
✅ doživljajem temeljenime na osjećajima, iskustvu, mislima i informacijama.
LIKOVNI JEZIK: Učenik se u stvaralačkom procesu i izražavanju koristi likovnim jezikom tako da kreće od doživljavanja cjeline prema detalju.
- Točka, crta
- Miješanje boja
- Ploha, lik, geometrijski i slobodni likovi, mrlja, potez
- Hrapava i glatka površina
- Masa i prostor: puno, prazno, geometrijska i slobodna tijela, obla i uglata tijela; građenje, dodavanje i oduzimanje oblika
- Ritam: ponavljanje i izmjena oblika na plohi i u prostoru
- Odnosi: veće, manje, jednako na plohi i u prostoru; dodavanje i oduzimanje oblika
- Smještaj: okomito, vodoravno, koso, iznad, ispod, gore, dolje, između, unutar, izvan; na plohi i u prostoru

Učeničko vršnjačko vrednovanje provedeno je uz mnogo potpitanja i uz jednoglasni odgovor da su radovima ostvarili gotovo sve zadane elemente likovnog jezika.
LIKOVNA TEHNIKA slikanja kolažnim papirom, novinskim papirom i crnim flomasterom


Svi likovni radovi nalaze se OVDJE u foto albumu

■ Piše: Sandra VUK | učiteljica savjetnica | OŠ Sveta Nedelja ■